תאגיד השידור: מיקור החוץ של החדשות הוא סלע המחלוקת

למרות התנגדות העיתונאים, באוצר מתעקשים כי תאגיד השידור הציבורי החדש יוכל לרכוש חדשות מגורמים חיצוניים

אי-הסכמות בין הצדדים סביב הסעיף של מיקור חוץ בתאגיד השידור הציבורי החדש עשויות להקשות את אישורו. ל"גלובס" נודע כי אתמול (ב') נועדו עורכי הדין של הצדדים - אגודת העיתונאים, משרד האוצר, משרד התקשורת וההסתדרות - במטרה להגיע להבנות לקראת הבאה של הצעת החוק לדחיית המועד של יום התחילה בחצי שנה לוועדת הכלכלה.

בתום הדיונים - שהתנהלו באווירה מתוחה - נושא מיקור החוץ נותר סלע המחלוקת העיקרי בין הצדדים. העיתונאים מביעים את עיקר ההתנגדות למיקור חוץ של החדשות, ונוטים להסכים למיקור חוץ של תוכניות אקטואליה בלבד בתאגיד השידור שעתיד לקום.

על-פי הצעת החוק שאושרה בממשלה - ועתידה לעבור מסלול מקוצר עד לאישורה במהלך השבועיים הקרובים - יוכל התאגיד שיקום בספטמבר 2016 לרכוש במשך שנתיים גם תוכני חדשות ואקטואליה ממפיקים חיצוניים, ולא בהכרח להפיק תוכן זה בתוך מתקניו ועם אנשיו שלו. זאת בניגוד לחוק כיום, המחייב - לטובת שמירה על עצמאותו של התאגיד - את הפקת כל התוכן החדשותי.

על-פי החוק, התאגיד יוכל לשכור לשירותיו כבר בימים אלה 400 עובדים, וההנחה היא שחלק ניכר מהם יהיו בתפקידים עיתונאיים ברדיו או בטלוויזיה. זאת לאור העובדה שהתאגיד החדש אמור להיות מצוצמם בעובדים בתחום התוכן, שמרביתו יהיה תוכן נרכש משוק ההפקה הכללי.

על-פי גורמים, תאגיד השידור יוכל לשדר חדשות עצמאיות כבר מיום תחילת השידורים שלו, והחוק כפי שהוא מוצע אמור רק לסייע לו לחזק את השידורים הללו.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בתאגיד שוקלים לבטל לחלוטין את מהדורת החדשות המרכזית ובוחנים מודלים חלופיים לשידורי חדשות.