זינוק חד ברווחי פז נפט; מנכ"ל תנובה לשעבר מונה לדירקטור

הרווח הנקי המדווח זינק אשתקד לכ-716 מיליון שקל, בעיקר לאור עלייה ברווחיות מגזר הזיקוק ■ ההכנסות השנתיות: 12.86 מיליארד שקל, ירידה של 31% לעומת 2014

יונה פוגל / צילום: תמר מצפי
יונה פוגל / צילום: תמר מצפי

פז נפט  בניהולו של יונה פוגל מסכמת היום (ד') את 2015 עם ירידה של 31% בהכנסות ל-12.86 מיליארד שקל לעומת הכנסות בהיקף 18.513 מיליארד שקל ב-2014.

בשורה התחתונה, הרווח המדווח זינק בחדות לכ-716 מיליון שקל לעומת כ-172 מיליון שקל ב-2014, בעיקר לאור עלייה ברווחיות מגזר הזיקוק. הרווח המתואם רשם עלייה של כ-66% והסתכם בכ-623 מיליון שקל. 

פוגל ציין עם פרסום הדוחות כי "הגידול ברווחי החברה הוא תולדה בעיקר של עלייה בכמות הדלק שיוצר ונמכר בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה, ירידת מחיר חומרי הגלם, ושיפור במרווחי הזיקוק וזאת למרות השחיקה במרווח השיווק של בנזין 95".

באשר למחירי הדלק, ציין פוגל : "אנו עדים לעודף היצע של נפט גולמי בעולם הנובע ממספר גורמים: כניסתם של שחקנים חדשים לשוק כמו איראן, מאי רצון של מפיקות הנפט לוותר על נתח שוק ומטכנולוגיות חדשות שמאפשרות הפקת נפט מפצלים בארה"ב ובמדינות נוספות. כל אלו הובילו השנה וגם בחודשים אלו למחירי חבית נפט נמוכים, שבאופן כללי תורמים לכלכלה העולמית על חשבון המדינות מפיקות הנפט. צר לי שהצרכן הישראלי לא נהנה מירידת מחירי האנרגיה, כפי שנהנו הצרכנים בשאר מדינות העולם. לולא מדיניות המיסים האגרסיבית הנהוגה בישראל, הגובה 62% מס מכל ליטר בנזין, יכול היה הצרכן הישראלי לחסוך בכיסו עשרות אחוזים מהוצאות הדלק".

בצמוד לפרסום התוצאות הכספיות, דיווחה החברה כי מנכ"ל תנובה לשעבר אריק שור מונה לדירקטור.