יונתן חגג את יום הולדתו ה-40 ונהרג בטורקיה; אשתו נפצעה

(עדכון) - הותר לפרסום כי יונתן שור מקיבוץ קבוצת שילר הוא ההרוג הנוסף בפיגוע באיסטנבול ■ אשתו ענבל נפצעה ועברה אמש ניתוח בטורקיה; לזוג שני ילדים ■ קיבוצו מסר כי שור היה "הנין הראשון של הקיבוץ"

פיגוע איסטנבול / צילום: רויטרס
פיגוע איסטנבול / צילום: רויטרס

 

יונתן שור, בן 40 מקיבוץ קבוצת שילר, הוא ההרוג הנוסף בפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול - כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. אשתו ענבל נפצעה בפיגוע ועברה אמש ניתוח בטורקיה. אתמול פורסם כי שמחה דמרי , כבת 60 מדימונה, היא אחת מהרוגי הפיגוע. במשרד החוץ טרם אישרו את קיומו של הרוג שלישי בפיגוע, אף שדווח עליו בתקשורת הטורקית.

ממשפחתו ומקיבוץ קבוצת שילר נמסר: "מודיעים באבל כבד על מותו של אהובנו יונתן (יוני) שור. יוני, בן זוגה של ענבל מרום-שור ואב אוהב לשני ילדים, שהה עם ענבל בחופשה לרגל יום הולדתו ה-40".

יוני גדל והתחנך בקבוצת שילר, ולפי הודעת הקיבוץ הוא היה "הנין הראשון של הקיבוץ". בבגרותו הוא שירת בחיל המשטרה הצבאית, סיים תואר ראשון במשפטים ועבד בתחום ההיי טק. הזוג התגורר יחד עם שני ילדיו בתל אביב. במשפחה הודו לאנשי משרד החוץ ולצוות הרפואי של מד" א על הסיוע שהוענק להם. "מתפללים לשלומה של ענבל", נמסר בהודעה.

דמרי הותירה אחריה שלושה בנים ובת ונכדים. בעלה אברהם נפצע באורח בינוני בפיגוע ומאושפז באחד מבתי החולים בעיר הטורקית. נדב ובן, בניהם, הגיעו הלילה ל איסטנבול כדי לזהות את גופת אמם, ולאחר מכן בכוונתם לבקר את אביהם.

"אבא יצא לגמלאות אחרי שעבד כל החיים ורצה ליהנות עם אימא. הם טיילו הרבה בעולם", סיפרו. "אימא הייתה גננת בדימונה וטיפלה בילדים. היא תמיד דאגה לכולם - האכילה נזקקים, סייעה להורים יחידנים. ממש עסקה בזה כל הזמן".

חמישה ישראלים שנפצעו באורח קל עד בינוני בפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול שבטורקיה נחתו הלילה בנמל התעופה בן גוריון לאחר שהגיעו בטיסה אזרחית. הפצועים הם רן ופנינה גרינפילד, בני 59, ענת קמה, בת 45 וכן גבר כבן 60 ואישה בת 45. אמבולנסים של מד"א המתינו להם ופינו את הזוג גרינפילד וקמה לבית החולים שיבא בתל השומר ואת האחרים לבית החולים איכילוב בתל אביב.

בעיר הטורקית ממתינים עוד חמישה פצועים ישראלים להטסתם לארץ, בהם שניים במצב קשה ושלושה במצב בינוני. כמו כן, מטוס מסוג שמשון של חיל האוויר המריא הבוקר ל טורקיה כדי להטיס לארץ את גופותיהם של שלושת הישראלים שנהרגו בפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול.

צוות מתנדבי זק"א בפיקודו של מתי גולדשטיין ובפיקוחם וסיועם של הרב מנדי חיטריק, רב הקהילה האשכנזית בטורקיה. והרב יצחק איברהים זדה, נשיא הקהילה היהודית בטורקיה סיימו הלילה את מלאכת הזיהוי, איסוף הממצאים והטיפול בגופות ההרוגים הישראלים בפיגוע בטורקיה. עם סיום הטיפול ארזו המתנדבים את גופות ההרוגים בארונות קבור, ואלה יועברו לקבורה בישראל באמצעות מטוס חיל האוויר הישראלי שהגיע לטורקיה.