ענבל אור ממנה צוות מקצועי שינהל את אור סיטי במקומה

(עדכון) - הצוות המקצועי: דורון אלחנני כמנהל ראשי, רו"ח יזהר קנה, עו"ד בועז וילנסקי, עו"ד דן נובהארי ורונן צור כמומחה לניהול משברים ■ אור במכתב נוסף לעובדים: "אני פועלת לילות כימים ללא שינה על מנת לנצח"

ענבל אור / צילום: אמיר מאירי
ענבל אור / צילום: אמיר מאירי

לאור אירועי השבועות האחרונים ובעקבות הודעת ההתייעלות שפרסמה חברת אור סיטי נדל"ן בשבוע שעבר, מפנה ענבל אור, בעלת החברה, את תפקיד המנכ"ל ואת ניהול החברה לצוות חיצוני.

אור, שתמשיך לכהן כבעלים, כתבה הבוקר (א') לעובדי החברה: "לאור האירועים שפוקדים את החברה בחודש האחרון ולאחר מחשבה מעמיקה קיבלתי החלטה מושכלת ואחראית, והחלטתי למנות צוות מנהל שיעזור לי לנהל את החברה ולעמוד באתגר המורכב שעמו אני מתמודדת באחריות ובמקצועיות, תוך ניהול של קבלת החלטות נכונות ושקולות".

מכתב זה מגיע לאחר שרק בשבוע שעבר הודיעה אור על שורה של צעדי התייעלות שבכוונתה לערוך בחברה, כולל פיטורים של כ-20% מהעובדים, צמצום בשטחי המשרדים של החברה הממוקמים במגדלי עזריאלי בתל אביב ו"קיצוץ דרמטי בהיקפי הפרסום של החברה החברות הבנות". 

 

דוברי הקבוצה הודיעו היום בשם החברה כי בהמשך לתוכנית ההתייעלות נבחר צוות שמטרתו "לשקם ולעזור לחברה לצאת מהמצב אליו נקלעה החברה, צוות שהחל לפעול כבר ביום חמישי האחרון וכולל את דורון אלחנני, שישמש מנהל ראשי של הצוות; רו"ח יזהר קנה, ראש פירמת פאהן-קנה ונשיא לשכת רואי החשבון; עו"ד בועז וילנסקי, שותף בפירמת פירט-וילנסקי-מזרחי-כנעני; עו"ד דן נובהארי ורונן צור הבעלים של צור תקשורת, המשמש כיועץ התקשורת של החברה החל מהשבוע שעבר. ל"גלובס" נודע כי אנשי הצוות האמור צפויים להיפגש היום (א') עם נציגי בנק מזרחי.

עוד במסגרת המכתב לעובדים כותבת אור: "יש לשים לב לעובדה שמדובר במספר מהלכים שצריכים להתבצע בו זמנית ועל כן יש לשתף עימם פעולה. אני דורשת מכולם לנהוג בזהירות מרבית ולדווח על כל אירוע חריג ולא לבצע שום פעולה ללא אישור. חשוב לי להדגיש שאני פועלת לילות כימים ללא שינה על מנת לנצח את האתגר הגדול הזה, ואין לי ספק שנצליח. אני קוראת לכולם לשנס מותניים, לשתף פעולה ולעזור בימים אלה למען כולנו".

פעולותיה של אור בימים האחרונים אינן באות בעקבות דרישה של בית המשפט, אלא כמהלך פנימי של החברה. אירועי השבועות האחרונים ממשיכים להעלות סימני שאלה בנוגע לפרויקטים של החברה, כמו גם בנוגע להמשך פעילותה.

בשבועות האחרונים נקלעו אור סיטי וענבל אור למצב לא פשוט, לאחר שברשות המיסים חשפו חקירה שהתנהלה כנגד החברה, ואף עצרו את אור ומנהל הכספים של החברה. עד תחילת השבוע שעבר שהתה אור במעצר בית והיא ממשיכה להיחקר על ידי רשות המיסים. במקביל, מאז התפוצצה הפרשה מול רשות המיסים, הוגשו גם כמה תביעות כנגד החברה לבית המשפט שהתבקש להכריז בין היתר על אור כפושטת רגל.

בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ביקר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, את התנהלות אור בכל הנוגע לפרויקט מציצים בו גיבשה קבוצת רכישה, בהתייחסו למהלך שנחשד כמכירת אותה דירה לשני לקוחות שונים, שאחד מהם הינו שלי נרקיס, המכונה "מלך השוק האפור". נרקיס, כך נחשף, העניק לאור הלוואה של 7.5 מיליון שקל בריבית שנתית של יותר מ-70%. 

באולם המשפט של אורנשטיין נשמעה גם התייחסות בעייתית מצד בא כוחו של בנק מזרחי, עו"ד עמית פינס, שאמר כי צ'קים של אור בסך 3.6 מיליון שקל לא כובדו, וכי צ'קים בסך 10 מיליון שקל חזרו. "אנחנו מתגלגלים מיום ליום בדרך לא טובה", אמר עו"ד פינס המייצג את הבנק שציין כי אור עצמה ערבה אישית לכל החשבונות בבנק, וכי חובה עומד על למעלה מ-17 מיליון שקל, כש-9 מיליון שקל הם מהחשבונות המסחריים, ועוד כ-8 מיליון שקל מהחשבון הפרטי.