הערכה: אסף אילת ימונה ליו"ר רשות החשמל

אילת מכהן מאז ינואר 2013 ככלכלן הראשי של רשות ההגבלים העסקיים ואף התמודד על תפקיד ממונה הרשות בו זכתה בסוף עורכת הדין מיכל הלפרין

עובד חברת החשמל / צילום: תמר מצפי
עובד חברת החשמל / צילום: תמר מצפי

ד"ר אסף אילת ימונה ליו"ר רשות החשמל, כך מעריכים היום גורמים במשק האנרגיה. אילת מכהן מאז ינואר 2013 ככלכלן הראשי של רשות ההגבלים העסקיים ואף התמודד על תפקיד ממונה הרשות בו זכתה בסוף עורכת הדין מיכל הלפרין.

רשות החשמל, נזכיר, מתנהלת כבר חודשיים וחצי ללא יו"ר קבוע, ומנהלים אותה מנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור והממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי. אילת צפוי להיכנס לנעליה של יו"רית רשות החשמל הקודמת עו"ד אורית פרקש-הכהן, שהודחה מתפקידה במסגרת ההחלטה בחוק ההסדרים לאחד את רשות החשמל (שתפקדה כגוף עצמאי) ויחידת מינהל החשמל הכפופה למשרד האנרגיה.

המועמד הקודם אותו ביקש שר האנרגיה יובל שטייניץ למנות ליו"ר הרשות הוא נח הקר. אלא שכפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בינואר האחרון החליטה ועדת המינויים במגזר הציבורי, בראשות השופטת בלהה גלאור, שלא לאשר את מינויו. זאת לאחר שכבר עבר את אישור נציבות המדינה. כדי שיעמוד בתנאי הסף הנדרשים בחוק, הסכימה הנציבות להכיר בשנת הלימודים של הקר במכללה כניסיון ניהולי. המינוי, שלא יצא אל הפועל, גרר ביקורות קשות מכלל הגורמים במשק האנרגיה, חשמל וגז כאחד. לטענת המבקרים, הקר חסר את הניסיון המקצועי הנדרש לתפקיד משמעותי כל כך.

 

ממשרד האנרגיה טרם התקבלה תגובה. את אילת לא ניתן היה לתפוס.