למה נסגרה מסעדת "טאפאס אחד העם" של עדי ועירית שטראוס?

וגם: רכבת אווירית של אנשי עסקים ירדה בסוף השבוע האחרון לאילת לנפוש ב"פתאל רוק פסטיבל" הרביעי

האחים שטראוס / צילום: סיון פרג'
האחים שטראוס / צילום: סיון פרג'

הסעודה האחרונה ב"טאפאס אחד העם"

עדי ועירית שטראוס סוגרים את המסעדה המפורסמת, לדבריהם בגלל שיפוצים בבניין

זו הייתה אחת המסעדות המוכרות והמעורכות בתל-אביב. עכשיו, לאחר 7 שנות פעילות, "טאפאס אחד העם" של האחים עדי ועירית שטראוס מגיעה לסיום דרכה. במאי של השנה שעברה הודיע השף יונתן רושפלד על עזיבתו את קבוצת הקולינריה של האחים שטראוס.

עכשיו, עם ההחלטה על סגירת המסעדה, אמרו בקבוצה כי ההחלטה על הסגירה לא נבעה מפגיעה בפעילות בשל עזיבת השף המוכר, אלא מסיבות אחרות: "המסעדה תיסגר בשל הפיכת הנכס לבניין מגורים יוקרתי בבעלות יזם פרטי. בשל כך אין מנוס מלסגור את המסעדה ולמנוע מלקוחותינו את אי-הנעימות בזמן העבודות".

בקבוצה אמרו עוד כי בסגירה אין השפעה על יתר פעילות הקבוצה, לה נותרו עתה מסעדות תחת המותג "הרברט סמואל" בתל-אביב והרצליה, ובקרוב אמורה להיפתח גם מסעדה בירושלים.

האחים שטראוס / צילום: סיון פרג'
 האחים שטראוס / צילום: סיון פרג'

המפקח החדש של המוסדיים

עמיר פלד מאיילון מונה לאקטואר הראשי באוצר

ב-27 באוקטובר הודיע האוצר כי האקטואר הראשי באגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, אסף מיזן, על פרישה מתפקידו. אתמול (א') נודע מיהו האיש שיחליפו בתפקיד המרכזי בפיקוח על השוק המוסדי וענף הביטוח: עמיר פלד.

פלד בן ה-39 מכהן כסמנכ"ל ומנהל אגף אקטואריה באיילון ביטוח. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים ותואר שני בסטטיסטיקה עם התמחות באקטואריה מאוניברסיטת חיפה. פלד חבר מלא באגודת האקטוארים בישראל - F.IL.A.A.

על מינויו הודיעה איילון, שדיווחה לבורסה כי "פלד, האקטואר הראשי בחברה-הבת איילון ביטוח, הודיע על סיום צפוי של תפקידו באיילון ביטוח לאור מינויו כאקטואר ראשי באגף שוק ההון ביטוח וחסכון במשרד האוצר".

עמיר פלד / צילום: יח
 עמיר פלד / צילום: יח

פתאל רץ לגרמניה?

פתאל רצה קבוצת ריצה גם שם, אבל יישאר בארץ

רכבת אווירית של אנשי עסקים ירדה בסוף השבוע האחרון לאילת לנפוש ב"פתאל רוק פסטיבל" הרביעי, שכלל אירוח במלון הרודס והופעות של מירי מסיקה, אביב גפן, יהודה פוליקר, אברהם טל, יובל דיין, מוניקה סקס, ברי סחרוף ורמי פורטיס.

במהלך הפסטיבל גפן קרא לבמה לישי מונטגומרי, נגן הגיטרה שנטרל את המחבל ביפו, לו העניק גפן גיטרה בשבוע שעבר, והשניים שרו את "גשם חזק" של גפן.

דוד פתאל הזמין את כל החברים לקבוצת הריצה לבלות בסוף השבוע האחרון בפסטיבל, בהם אילן גרינבאוים, גבי רוטר, אפי רוזנהוז, ד"ר אילן קמחי וחן למדן. הקבוצה לא ויתרה על ריצת הבוקר ויצאה לרוץ באילת בשבת בבוקר.

פתאל, שהיה מרוצה מהאירוע, אמר לזמרת מירי מסיקה שאולי יערוך מירוץ כזה גם בגרמניה, שם מכר לאחרונה 18 בתי-מלון לרשת המלונאות השבדית Pandox תמורת 400 מיליון אירו. מסיקה לא התלהבה. "הכי כיף בישראל", היא אמרה לו.

אתי רוטר, פתאל, אילן גרינבאום, גבי רוטר וורד גרינבאום / צילום: יוד צילומים
 אתי רוטר, פתאל, אילן גרינבאום, גבי רוטר וורד גרינבאום / צילום: יוד צילומים

גם ישראל באמנת מרקש

שרת המשפטים, איילת שקד, הכריזה היום (ב') בוועידה הבינלאומית לקניין רוחני של ארגון AIPPI כי מדינת ישראל מצטרפת ל"אמנת מרקש", והגישה את המסמכים לנציג ארגון הקניין הרוחני של האו"ם (WIPO), פרנסיס גורי שנכח בוועידה.

על-פי אמנת מרקש, העתקת יצירות או מידע לכתב ברייל יוחרגו מדיני זכויות היוצרים, כך שיצירת עותק מהם עבור הסובלים מלקות ראייה לא תחייב קבלת אישור או תשלום בעד השימוש.

שקד אמרה כי "פעילות משרד המשפטים בנושא, בהתאם לחוק שנחקק בשנת 2013, נשאה פרי, והיום אנו מגישים את המסמכים הרשמיים".

טל בנד, נשיא ארגון AIPPI ושותף במשרד ש. הורוביץ, אמר כי "הצטרפות ישראל לאמנה נותנת ביטוי לאיזון בין זכויות הקניין הרוחני הקלסיות לבין הצרכים החברתיים הדורשים לפעמים ויתור מצד בעלי הזכויות לטובת צורכי הכלל. אני שמח על כך שישראל בין החלוצות עוד לפני האיחוד האירופאי".

גורי ושקד / צילום: מוטי יאיר
 גורי ושקד / צילום: מוטי יאיר