גידול של 14% בהכנסות מטומי; הרווח הנקי צנח בכ-26%

הרווח הנקי הסתכם בכ-7.2 מיליון דולר ■ תחום המובייל תרם בשנה החולפת 28.9% מכלל ההכנסות של מטומי והסתכם ב-78.2 מיליון דולר

מטומי / צילום: גיא אסיאג בלום
מטומי / צילום: גיא אסיאג בלום

חברת המדיה מטומי, שנרשמה לאחרונה למסחר בבורסה בת"א, מסכמת את שנת 2015 עם הכנסות גבוהות מהתחזיות שפרסמה בעבר ועם EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ברף העליון של התחזיות.

מטומי עוסקת בתחום הפרסום מבוסס הביצועים באמצעות טכנולוגיה שפיתחה ומציעה פתרונות הכוללים הצגת מודעות, פרסום בווידאו, ברשתות חברתיות, במובייל ועוד. הכנסות החברה ב-2015 הסתכמו ב-271 מיליון דולר, צמיחה של 14.2% ביחס ל-2014 ולעומת התחזית שהייתה ל-256-259 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי של מטומי ירד בשנה החולפת ב-26.1% והסתכם ב-7.2 מיליון דולר, כאשר על הרווח הנקי ב-2014 השפיע לטובה רווח חד-פעמי שקשור לאחת הרכישות שבוצעו. על בסיס Non-GAAP, מטומי רשמה ב-2015 רווח נקי של 8.2 מיליון דולר, עלייה של 13.9% ביחס ל-2014, וה-EBITDA המתואם גדל ב-26.6% ל-25.7 מיליון דולר.

תחום המובייל תרם בשנה החולפת 28.9% מכלל ההכנסות של מטומי, והסתכם ב-78.2 מיליון דולר, צמיחה מ-39.1 מיליון דולר ב-2014, בין היתר בזכות חברת Mobfox שנרכשה ב-2014. אחד מיעדי החברה כולל הגעה ל-50% הכנסות מתחום המובייל ב-2017. בחלוקה על בסיס גיאוגרפי, רוב ההכנסות הגיעו מאמריקה (66.7%) וההכנסות באזור זה צמחו ב-21.3% לעומת 2014. באסיה נרשמה צמיחה של 33.7% ל-11.5 מיליון דולר, ואילו באירופה ההכנסות ירדו ב-18.9% ל-54.5 מיליון דולר.

ב-2015 החברה רשמה תזרים חיובי של 18.7 מיליון דולר מפעילות, לעומת תזרים שלילי של כ-400 אלף דולר ב-2014. בסוף השנה היו בקופת מטומי 27.3 מיליון דולר. מהדוח עולה גם כי נכון לסוף 2015, עובדי החברה החזיקו בכ-6 מיליון אופציות שניתנות למימוש, במחיר מימוש ממוצע של 1.18 דולר למניה (כ-4.54 שקל), שנמוך בכ-27% ממחיר השוק.

מטומי  נסחרת במקביל בת"א ובלונדון בשווי של 581 מיליון שקל. החברה הונפקה בלונדון ב-2014 כשגייסה 70 מיליון דולר לפי שווי של 347 מיליון דולר אחרי הכסף. נכון להיום (ולפי שער הדולר הנוכחי), שווי החברה נמוך בכ-56% משוויה בהנפקה.

"2015 הייתה שנת מפנה עבור מטומי. החברה העבירה את המיקוד למובייל ולווידאו, הנחשבים למנועי הצמיחה החזקים בתעשיית הפרסום הדיגיטלי", אמר מנכ"ל החברה, עופר דרוקר. "אנו פותחים את שנת 2016 עם סט רחב של כלים למובייל ולווידאו ולמפרסמים שיתנו מענה משוכלל למגמת הצמיחה בפרסום בווידאו ובטלפונים הניידים. סיימנו את השנה עם מאזן חזק, שיפור בשיעורי הרווחיות וסט כלים טכנולוגיים המניעים את הצמיחה העתידית שלנו".

תוצאות מטומי ב2015
 תוצאות מטומי ב2015