דיוויד בלאט פוגש את מאיר ברנד, סם זל מבקר בקמפוס

וגם: בכירי תעשיית התשתיות והאנרגיה בישראל נפרדו מנשיא תאגיד אלסטום, פטריק קרון

דיוויד בלאט, מאיר ברנד / תומר פולטין
דיוויד בלאט, מאיר ברנד / תומר פולטין

הפתרון לחרם על ישראל - יזמות

המיליארדר סם זל סבור כי המפתח הוא בנכונות לקחת סיכונים

השם סם זל מוכר לא רק למי שבקיא בעולם הנדל"ן והאנרגיה האמריקאי. את שמו של יו"ר פירמת ההשקעות EGI מכירים גם מי שלמדו במרכז הבינתחומי בהרצליה, שם התוודעו לתוכנית היזמות אותה ייסד המיליארדר במקום לפני 15 שנה. במסגרת התוכנית מוזמנים סטודנטים מצטיינים להקים בשנת הלימודים האחרונה לתואר, חברה יזמית משלהם הזוכה לליווי.

אתמול (ב') נחנכה בקמפוס הבינתחומי שדרה הקרויה על שמו של איל הנדל"ן - שדרת סם זל, כאשר אורח הכבוד באירוע החגיגי היה זל עצמו.

פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה, הודה לתרומתו הגדולה של זל ואמר כי "הרוח של התוכנית אופפת את הבינתחומי. כולם מדברים יזמות".

זל בן ה-74 בירך את הנוכחים והזכיר כי "כולנו נמצאים על כדור הארץ מסיבה כלשהי. אנו אולי לא יודעים בוודאות מהי הסיבה, אך האתגר שלנו הוא לפענח אותה במהלך חיינו. עבורי, הסיבה תמיד הייתה לחולל שינוי".

זל, המכונה גם "הרוקד על הקברים" מאחר שהוא נוהג להשקיע בנכסים במצוקה, התייחס לאקטואליה ישראלית ואמר כי "ישראל היא מדינה קטנה, ומכיוון שכך, ההשפעה שלה צריכה לבוא לידי ביטוי בזכות העושר האינטלקטואלי שבה והמוכנות לקחת סיכונים. ה-BDS היא תנועת חרם, והמחדל הגדול ביותר הוא שאנו לא עושים מספיק בכדי להילחם בה. זה תחום שבו אנו זקוקים למה שאנו זקוקים בכל תחום - עוד יזמים".

אוריאל רייכמן,  סם זל / צילום: עדי כהן צדק
 אוריאל רייכמן, סם זל / צילום: עדי כהן צדק

סיבה למסיבה אירית

בעיריית תל-אביב חגגו את גירוש הנחשים מאירלנד

מי שחלף ביום חמישי שעבר בסמוך לבניין עיריית תל-אביב-יפו, יכול היה להבחין שהמבנה הפך ירוק. הסיבה: העיר הצטרפה לערים רבות בעולם המציינות את יום "סיינט פטריק", המצוין לזכרו של הקדוש שסילק את הנחשים מאדמת אירלנד, מה שמהווה מדי 17 במארס סיבה מצוינת ללגום בירה אירית.

למרות שמדובר בחג נוצרי, הוחלט לאמץ את האירוע המשמח, כאשר בלובי העירייה נערך גם קוקטייל חגיגי (הבה נדייק: נלגמה בו בירה), אליו הוזמנו אנשי עסקים ודיפלומטים בהם אליסון קלי, שגרירת אירלנד בישראל; יזהר אפרתי, סמנכ"ל שיווק מבשלות בירה בינלאומיות (שדאג להשקות את המשתתפים בבירה גינס), השחקנים אושרי כהן וימית סול; וטניסאי העבר אנדי רם.

כך או כך, הבה נקווה שעבודות הרכבת הקלה לא יצריכו קדוש או איש מקצוע שיגיע לסלק מהעיר מזיקים.

ימית סול, יזהר אפרתי / צילום: תמר מצפי
 ימית סול, יזהר אפרתי / צילום: תמר מצפי

דיוויד בלאט מחפש כדורסל בגוגל

בלאט: "הייתי צריך לעבור את השנה האחרונה בכדי להבין עד כמה לא הבנתי"

מאמן הכדורסל דיוויד בלאט סבור כי יש קשר בין כדורסל לטכנולוגיה, אותו אפילו אפשר למצוא בגוגל. לדבריו, "אין ענף יותר טכנולוגי באופיו מזה של ה-NBA הכולל אינסוף דאטה, אינפורמציה ואנליזות של המשחקים. אנשי אנליטיקס הפכו לא פחות חשובים מהשחקנים עצמם".

את הדברים אמר בלאט בשיחה שקיים עם מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, המזרח התיכון, רוסיה, ואפריקה, באירוע שנערך אמש בתיאטרון הבימה תחת הכותרת Think 2017.

במסגרת האירוע הציג ברנד לבלאט שאלון אסוציאציות, בו התגלה כי הדמויות שמעוררות בו את ההשראה הכי גדולה הן אימהות, וישראל היא המקום הטוב ביותר בעולם.

"הייתי צריך לעבור את השנה הזו בכדי להבין עד כמה לא הבנתי", אמר בלאט, כשהתייחס לחוויה שהותירה בו התקופה כמאמן ב-NBA.

עוד הגיעו לאירוע: דוד מימון, מנכ"ל אל-על; יונה פוגל, מנכ"ל פז; איציק צייג, מנכ"ל אסם; איל ולדמן, מנכ"ל מלאנוקס; אלון זמיר, סמנכ"ל שיווק קוקה-קולה ישראל; ואחרים. 

דיוויד בלאט, מאיר ברנד / תומר פולטין
 דיוויד בלאט, מאיר ברנד / תומר פולטין

פטריק קרון יורד מקרון הרכבת

בכירי תעשיית התשתיות והאנרגיה בישראל נפרדו מנשיא תאגיד אלסטום

לפני מספר חודשים הודיע פטריק קרון, העומד בראש תאגיד האנרגיה הרב-לאומי-צרפתי אלסטום, על פרישתו מהתפקיד אמש ערכו לו כמה מבכירי תעשיית האנרגיה והתשתיות בישראל אירוע פרידה מקומי במלון דן תל-אביב, ביוזמה משותפת של חברת מגלים אנרגיה סולרית, דליה אנרגיה וסיטפיס (הרכבת הקלה בירושלים), והעניקו לו מגילה החתומה על-ידי כל המשתתפים.

קרון, שליווה פרויקטים שונים בתחומי התשתיות והאנרגיה בישראל וכיהן בתפקידו יותר מעשור, התעקש להודות לנוכחים ולברך אותם בעברית. הוא אמר כי דווקא כעת נראה שהגיע הזמן לקנות דירה בתל-אביב ולהגביר את קצב הביקורים שלו בארץ.

עזיבתו של קרון היא לא השינוי היחיד שחל לאחרונה בתאגיד. בשבוע שעבר נודע כי שרון קדמי, מנכ"ל משרד הכלכלה לשעבר, מונה למנכ"ל אלסטום ישראל במקומו של נסים זווילי, שכיהן כמנכ"ל אלסטום ישראל מאז 2009.

ברקע שינויים אלה ידעה אלסטום בחודשים האחרונים מספר אכזבות, זאת לאחר שהפסידה בשני מכרזים קריטיים בשווי כולל של 3 מיליארד שקל - האחד לרכישת קרונות הרכבת הקלה בתל-אביב והשנייה לתחזוקת המסילה של רכבת ישראל.

זווילי, שהקפיד לברך באירוע ב-3 שפות (עברית, אנגלית וצרפתית), אמר: "פטריק הוא אחד היחידים שיכול לרכז סביבו אנשים איכותיים ורבים כל-כך. העבודה אתו הייתה תקופת הפריחה של התשתיות בישראל. הוא הנחיל לכולנו תרבות עסקית ייחודית".

עוד הגיעו לברך את קרון ופרנסואז רעייתו: פיני כהן, יו"ר מועצת המנהלים של מגלים אנרגיה סולרית; דורון סט, יו"ר מועצת המנהלים של דליה אנרגיות, והמנכ"ל איתן מאיר; בייגה שוחט, יו"ר סיטיפס; ישראל קרוייזר, נשיא ברייטסורס אנרג'י בישראל; עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל; אורית פרקש, יו"רית רשות החשמל לשעבר; ואחרים.

דיוויד בלאט, מאיר ברנד / צילום: תמר מצפי
 דיוויד בלאט, מאיר ברנד / צילום: תמר מצפי