מתקפת הטרור בבלגיה: ירידות חדות במניות חברות התעופה

חברות התעופה וחברות התיירות הגדולות מאבדות עד 4.5% לאחר מתקפת הטרור בבלגיה ■ המשקיעים חוששים מפגיעה בפעילות התעופה העולמית ■ KLM יורדת בכ-5%

הפיגוע בבריסל  / צילום: רויטרס
הפיגוע בבריסל / צילום: רויטרס

מתקפת הטרור היום (ג') בבלגיה נותנת אותותיה על מניות חברות התעופה וחברות התיירות הגדולות. מניות KLM מאבדות כ-5%, Ryanair מאבדת למעלה מ-2% ולופטאנזה מאבדת כ-3%. חברות התיירות הגדולות Thomas Cook ו-TUI מאבדות כ-3%. איזיג'ט ואמריקן איירליינס יורדות ב-1.1% ו-2.5% בהתאמה.

בישראל מניות אל-על  דווקא עולות, וזאת בשל העובדה כי החברה הישראלית נהנית ממוניטין חיובי בכל הנוגע לביטחון. ההערכות היום בשוק ההון הן כי להוציא ההשפעה המידית של מתקפת הטרור, אל-על לא תסבול יותר מידי ממתקפת הטרור בבריסל. 

מעבר להשפעה המידית של מתקפת הטרור בנמל התעופה של בריסל הרי שהבטל הרכה של עולם התעופה האירופי נחשפה היום ויש לה משמעותיות. המשמעויות המידיות של מתקפת הטרור הן ירידה בפעילות של החברות הללו לרבות ביטולים להזמנות שכבר בוצעו, זה משפיע באופן מידי על הכנסותיהן וכפועל יוצא על הרווחים. חברות התעופה והתיירות נהנות בשנה האחרונה מירידת מחירי הנפט ופגיעה בשורת ההכנסות בשל התערערות המצב הביטחוני פוגעת בביצועי המניות של החברות הללו.

נתון נוסף שיש לקחת אותו בחשבון בכל הנוגע לחברות התיירות וחברות התעופה הוא נושא ההשקעות בסעיפי הביטחון שיהיה עליהן לבצע בעקבות התערערות המצב הביטחוני ברחבי העולם. מדובר בהשקעות לא מבוטלות שישחקו את הרווחיות של החברות הללו והדברים נותנים אותותיהם כבר עכשיו במניות חברות אלה.