הבורסה סגרה בירידות; בזן איבדה למעלה מ-7%

עליות בבורסות אירופה; ירידות שערים בתחילת המסחר בוול סטריט הקרינו באופן שלילי על המסחר ■ מחר לא יתקיים מסחר בתל אביב לרגל חג פורים; אופציות המעו"ף לחודש מארס פקעו ■ עונת הדוחות בעיצומה: הבוקר דיווחו אל על ועזריאלי

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב סגרה היום (ד'), יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי, בירידות שערים וזאת למרות המגמה החיובית ששררה באירופה. הפתיחה השלילית בניו יורק וירידת מחירי הנפט משכו את הבורסה לירידות בסגירה. מחר לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל חג פורים. בשל החופשה מחר, הבוקר התרחשה פקיעת אופציות המעו"ף לחודש מארס, בשער קובע 1,495.71 נקודות, עלייה של כ-0.5% משער הבסיס.

 

גם אתמול הוכיחו שוקי העולם את יכולת ההכלה שלהם, תוך הפרדה בין הפאניקה ששררה לאחר מתקפת הטרור בבריסל בירת בלגיה לבין ההשפעה הריאלית על הפעילות הכלכלית ועל השווקים הפיננסיים. במתקפת הטרור הרצחנית של דאע"ש על אדמת אירופה נרצחו לפחות 34 בני אדם, ומניות התעופה והתיירות סביב העולם נלחצו מטה בשל החששות מפני השלכות הטרור העולמי על סקטורי התעופה והתיירות.

בפייננשל טיימס מנסים להעריך לאן מועדות פניו של שוק המניות האמריקאי, ומזכירים כי השווקים בוול סטריט נהנו משבע שנים שמנות מהשפל שרשם מדד S&P 500 ב-9 במארס 2009, בעקבות קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. "ההתאוששות שנרשמה מאז הייתה מרשימה בכל קנה-מידה, אך יש ראיות גוברות לכך ששבע השנים השמנות כבר הסתיימו", על פי הפייננשל. [לסיפור המלא]

 

עונת הדוחות השנתיים נכנסת לישורת האחרונה, ושלל חברות מסכמות היום ועד סוף מארס את 2015 ואת הרבעון הרביעי אשתקד.

עזריאלי  דיווחה הבוקר על עלייה של כ-11% במדד ה-FFO לשנת 2015 המיוחס לפעילות הנדל"ן, שהסתכם לכ-874 מיליון שקל, ועלייה של כ-9% ב-NOI השנתי לכ-1.238 מיליארד שקל. בשורה התחתונה דיווחה הקבוצה על ירידה ברווח הנקי לכ-828 מיליון שקל לעומת כ-860 מיליון שקל ב-2014. עזריאלי הודיעה עוד כי תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של 400 מיליון שקל בגין רווחי השנה החולפת.

נפילת מחירי הנפט בשנה החולפת תרמה לאל על , והחברה דיווחה הבוקר כי עברה לרווח נקי של 106 מיליון דולר ב-2015, בהשוואה להפסד של 28 מיליון דולר ב-2014. בשורה העליונה, הכנסות החברה הסתכמו בכ-2 מיליארד דולר, ירידה של 1% בהשוואה ל-2014, זאת בעיקר כתוצאה מירידה בהכנסות מטיסות הנוסעים וטיסות המטען של החברה.

בז"ן צנחה היום בלמעלה מ-7% וזאת לאחר שאמש פרסמה החברה את התוצאות הכספיות לשנת 2015. החברה דיווחה על ירידה במרווחי הזיקוק וירידה במרווחי הייחוס, ירידה שנמשכת גם ברבעון הראשון של השנה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]