כך הצליח הג'יהאד האיסלאמי לחדור למערך המזל"טים של צה"ל

היום הוגש כתב אישום נגד איש המחשבים של הארגון, המואשם בפריצה למערך המזל"טים של צה"ל והעברת מידע לבכירי הג'יהאד האיסלאמי ■ עורך דינו של החשוד כופר בהאשמות

סייבר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

היום (ד') הותר לפרסם כי חקירה משותפת למשטרה ולשב"כ הביאה למעצרו של מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים מעזה ששימש כאיש המחשבים של ארגון הג'יהאד האסלאמי וחדר למערכות של כלי הטיס הבלתי מאוישים של צה"ל. הוא הואשם בעבירות חמורת נגד ביטחון המדינה ובהן ריגול, קשירת קשר למסירת ידיעה לאויב וחדירה לחומר מחשב.

הנאשם, מאגד עוידה תושב עזה בשנות ה-20 לחייו, נעצר בחודש פברואר השנה. מחקירתו עלה כי הוא גויס במהלך שנת 2011 לג'יהאד האיסלאמי בעת ששימש כמגיש בתוכניות רדיו.

לפי האישום, במסגרת פעילותו בארגון הוא בנה תוכנה באמצעותה, החל משנת 2012, הצליח ארגון הטרור לחדור למערכת המזל"טים של צה"ל שחגו מעל שמי עזה ואיפשר לבכירים בארגון לצפות בכל מה שקורה - בזמן אמת.

כמו כן, נטען כי עוידה פיתח תוכנה שאפשרה לאנשי הג'יהאד לצפות בכל מצלמות הדרכים ומצלמות משטרת התנועה בישראל ולעקוב אחר מיקומי ריכוז אוכלוסין ומיקומי כוחות הביטחון בעת ירי טילים על ישראל.

לפי כתב האישום, תוכנה נוספת פרי ידיו אפשרה לארגון הטרור לעקוב אחר תנועת המטוסים בנתב"ג, לראות את רשימות הנוסעים, לדעת את סוג המטוס ומשקלו וכן שעות נחיתה והמראה.

היום, בתום החקירה ולאחר ביסוס תשתית ראייתית, הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד עוידה ובקשה למעצר עד תום ההליכים. 

עורך דינו של החשוד כופר בהאשמות.