ההגרלה לדירות מוזלות להשכרה ברעננה תיפתח ביום א'

פרויקט זה, שבניית חלקו הראשון הסתיימה לאחרונה, כולל 238 דירות בסך-הכול, כולן להשכרה ארוכת-טווח בשכונת נאות עוזי בעיר ■ החלק הראשון כולל 68 יחידות דיור, ומתוכן 15 דירות יוגרלו בין הזכאים במחיר מופחת שיעמוד על החל מ-4,097 שקל לחודש ועד 4,164 שקל לחודש לדירות 4 חדרים

שכונת נאות עוזי ברעננה, / צלם: מחלקת התכנון באדף ההנדסה של עיריית רעננה
שכונת נאות עוזי ברעננה, / צלם: מחלקת התכנון באדף ההנדסה של עיריית רעננה

ההגרלה לדירות מוזלות להשכרה ברעננה תיפתח ביום ראשון הקרוב. מדובר בפרויקט להשכרה שיצא לדרך עוד בימי שר השיכון אריאל אטיאס, כאשר במכרז הראשון לבנייה להשכרה זכתה חברת א.א.רובינשטיין בתחילת 2013. פרויקט זה, שבניית חלקו הראשון הסתיימה לאחרונה, כולל 238 דירות בסך-הכול, כולן להשכרה ארוכת-טווח בשכונת נאות עוזי בעיר. על-פי תנאי המכרז, 25% מכלל הדירות בפרויקט מיועדים לזכאי משרד הבינוי והשיכון ויושכרו במחיר מופחת.

נכון להיום הסתיימה הבנייה של החלק הראשון בפרויקט הכולל 68 יחידות דיור ומתוכן 15 דירות יוגרלו בין הזכאים במחיר מופחת שיעמוד על החל מ-4,097 שקל לחודש ועד 4,164 שקל לחודש לדירות 4 חדרים. ההרשמה להגרלה תיפתח כאמור ביום א' הקרוב (27.3.2016) ותיסגר להגשת בקשות לאחר ארבעה שבועות ב-21 באפריל. נציין כי הגרלה לשאר הדירות המיועדות לזכאי משרד השיכון, כ-45 דירות נוספות, צפויה להיפתח בחודשי הקיץ.

על-פי תנאי המכרז, הדירות המוזלות בפרויקט, הממוקמות ברחובות גולדה מאיר ומניה שוחט, כוללת חניה והמחיר המופחת כולל כבר את דמי הניהול. הדירות יושכרו ל-3 שנים אם אופציה להארכה שלא תעלה על 10 שנים בסך-הכול. נציין כי שוכר דירה שירכוש דירה במהלך הזמן שהוא מתגורר בדירה השכורה במחיר המופחת זכאותו תישלל אוטומטית. מי שיזכה בהגרלה לשכירת דירה במחיר מופחת בפרויקט לא יוכל להשכיר אותה לצד ג'.

הזכאים לגשת להגרלה על הדירות המוזלות להשכרה בפרויקט מתחלקים לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה היא זוגות (כולל משפחה חד הורית או זוג שמתכנן להינשא תוך 3 חודשים) או יחידים מעל גיל 35 מחוסרי דירה. מועמדים אלה יצטרכו לעמוד בתנאי ההשתכרות הקובעים כי שכרם הממוצע אינו עולה על כפל השכר הממוצע במשק (9,654 שקל) נכון למארס 2016.

הקבוצה השנייה של הזכאים הם זכאי תוכנית מחיר למשתכן בהתאם לקריטריונים של התוכנית במתכונתה החדשה. נדגיש כי במשרד הבינוי והשיכון מדגישים כי לקבוצה הראשונה תינתן עדיפות על-פי הקבוצה השנייה בהגרלה.

 

מי שירצה להתמודד בהגרלה לשכירת הדירות במחיר המופחת וייגש במסגרת הזכאות של הקבוצה הראשונה יצטרך להציג תצהיר דיור להשכרה הרלוונטי למסלול זה (ניתן למצוא באתר משרד הבינוי והשיכון), אישור נישואין או טופס הצהרה לידועים בציבור, אישור על שירות צבאי לאומי או אזרחי של לפחות 12 חודשים, אישור על שירות מילואים פעיל וצילום תעודות הזהות כולל פרטי הילדים. עוד נציין כי לצורך ההרשמה יידרשו שני בני הזוג להיות נוכחים והיא תעשה במשרדי משרד הבינוי והשיכון בתל-אביב במועדים שייקבעו.

מי שירצה להירשם במסגרת קבוצת הזכאות השנייה יצטרך להביא תצהיר דיור להשכרה (נמצא באתר משרד הבינוי והשיכון) וצילום תעודות זהות בלבד כולל פרטי הילדים. נזכיר כי קבוצה זו נמצאת בעדיפות שנייה לזכייה בהגרלה על פני הקבוצה הראשונה.

כאמור, בפרויקט גם דירות להשכרה לטווח ארוך שאינן מיועדות לשכירות מפוקחת. דירות אלה יושכרו במחירים שונים שיקבעו גם על-פי משך תקופת השכירות. כך למשל, דירת גן 4 חדרים, בשטח 96 מ"ר, תושכר לשנה וחצי ב-7,400 שקל לחודש, לתקופה של 3.5 שנים ב-6,900 לחודש ולתקופה של 5.5 שנים ב-6,500 שקל לחודש. דירת 4.5 חדרים, בשטח 100 מ"ר, תושכר לשנה וחצי ב-6,900 שקל לחודש, לתקופה של 3.5 שנים ב-6,400 שקל לחודש ולתקופה של 5.5 שנים ב-6,100 ששקל לחודש .

חברת א.א. רובינשטיין משמשת גם כחברת הניהול והאחזקה של המתחם ועלות דמי האחזקה ממוצעים עומדים על 300 שקחל לחודש.

זה המקום להזכיר כי מדובר רק ב-15 דירות להשכרה במחיר מפוקח בלבד, כאשר הפרויקטים הנוספים של דיור להשכרה שיצאו במהלך השנים האחרונות עוד טרם הגיעו לשלב האיכלוס או ההרשמות להגרלות. מדובר בפרויקטים ברמת-השרון (246 יחידות דיור), בהרצליה (273 יחידות דיור), בחיפה (142 יחידות דיור) ובמתחם הגדנ"ע בעיר תל-אביב (350 יחידות דיור). כל הפרויקטים הללו יצאו למכרז במסגרת יוזמה ממשלתית ועל-ידי חברת דירה להשכיר, חברה ממשלתית שהוקמה למטרה זו.

הפרויקטים כולם כוללים יחד קצת יותר מ-1,000 יחידות דיור להשכרה ארוכת-טווח כאשר מתוך כ-250 דירות יושכרו לזכאים בדמי שכירות מופחתים. מדובר בהיצע נמוך מאוד, בוודאי לעומת ההכרזות של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד שניסה לקדם יוזמה לבנייה 150 אלף דירות להשכרה בעשור. נכון להיום החברה הממשלתית דירה להשכיר, המנוהלת על-ידי עוזי לוי, ממשיכה לקדם מכרזים לבנייה להשכרה אך כאמור נכון להיום ההיצע עדיין נמוך.