אגדת הכדורגל יוהאן קרויף הלך לעולמו בגיל 68

אגדת הכדורגל ואביו של המנהל הספורטיבי של מכבי תל-אביב, ג'ורדי קרויף, נכנע למחלת הסרטן בה נאבק בתקופה האחרונה

יוהאן קרוייף / צלם: רויטרס
יוהאן קרוייף / צלם: רויטרס

יוהאן קרויף, אחד מגדולי שחקני הכדורגל בכל הזמנים, הלך היום (ה') לעולמו בגיל 68. אגדת הכדורגל ואביו של המנהל הספורטיבי של מכבי תל-אביב, ג'ורדי קרויף, נכנע למחלת הסרטן בה נאבק בתקופה האחרונה. הוא מת בברצלונה, כשהוא מוקף בכל בני משפחתו, כך הודיע האתר הרשמי של קרויף: "בצער רב אנו מבקשים לכבד את הפרטיות של המשפחה המתאבלת", נכתב שם.

קרויף, שהחל את הקריירה באייאקס, בשורותיה שיחק כ-11 שנה (בשתי קדנציות שונות) נחשב לאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, ולכזה ששינה את פני הכדורגל מקצה לקצה. הוא שיחק במשך 5 שנים בברצלונה לפני שעבר גם בארצות-הברית. את הקריירה סיים בהולנד, כששיחק בעונת 1983/84 בפיינורד. כמו כן, בנבחרת ההולנדית רשם 48 הופעות ו-33 שערים. 

עונת 1971/72 הייתה מהעונות הגדולות בקריירה של קרויף, כשבאותה עונה הוא הוביל את הקבוצה לזכייה שנייה ברציפות בגביע אירופה לאלופות. בשל הזכייה יצאו עיתוני הולנד בכותרות וכינו את המשחק של אייאקס באותן שנים כ"טוטאל פוטבול" - מושג המוכר לחובבי הכדורגל עד לימים אלה. 

ב-22 באוקטובר 2015 התפרסם הדיווח הראשון על כך שקרויף חלה בסרטן ריאות ומאז הוא החל בטיפולים. לפני קצת פחות מחודש הגיע קרויף לישראל ואף צפה במשחק בין מכבי תל-אביב להפועל כפר-סבא, אחריו נפגש עם שחקני האלופה.