חברת סקיילקס, ייבואנית מכשירי סמסונג ללקוחות פרטיים, סיכמה את שנת 2015 עם ירידה בהכנסות ועלייה חדה ברווח. בעוד שההכנסות הושפעו לרעה משינוי ההסכם עם סמסונג ב-2014, אשר הוביל לכך שסקיילקס כבר אינה מוכרת את המכשירים לחברות הסלולר, הרווח הנקי הושפע לטובה באופן מהותי מהסדר החוב שבוצע בחברה בתחילת 2015.
בסופו של דבר, השנה הסתיימה עם הכנסות של 772 מיליון שקל, ירידה של 3.5% ביחס ל-2014, אך עם רווח נקי של 457 מיליון שקל לעומת הפסד של 82.8 מיליון שקל אשתקד. זאת, בזכות רווח של 576 מיליון שקל מגריעת כלל איגרות החוב של החברה לאור הסדר החוב.
בכל הקשור להכנסות שנפגעו כאמור מהתיקון להסכם עם סמסונג, סקיילקס מציינת בדוחותיה כי בשנת 2015 כלל הכנסותיה נבעו ממכירת מוצרים וממתן שירותים בשוק הפתוח. זאת, בעוד שבחלק מ-2014 (בעיקר ברבעון הראשון) נתח משמעותי מהכנסותיה נבע ממכירת מוצרים וממתן שירותים למפעילים הסלולריים. עם זאת, נראה שבחברה התחילו להתרגל למציאות החדשה בשנה החולפת. "לעניין זה יובהר, כי בכל אחד מהרבעונים - השני, השלישי והרביעי של שנת 2015, לעומת הרבעונים המקבילים ב-2014 (החל מיישום התיקון להסכם הזיכיון), גדל היקף המכירות של החברה בשיעור ממוצע של 18%", נכתב בדוחות.
80% ממכירות החברה אשתקד היו של טלפונים סלולריים, 5% של טאבלטים ו-15% מוגדרים "אחר" - שירותים, אביזרים וחלקי חילוף. המתחרה העיקרית ב-2015 הייתה כצפוי אפל, עם מכשיר האייפון, ומתחרה עיקרית נוספת היא LG. מתחרים אחרים שמציינת סקיילקס בדוחות הם HTC, סוני, וואווי, לנובו ואחרים. "על פי פרסומים בעיתונות, בשנה האחרונה עמד נתח המכירות של טלפונים סלולריים מתוצרת סמסונג בישראל על כ-31% לעומת 34%-35% בשנתיים שקדמו לשנה הנוכחית, במונחים של כמות הטלפונים הנמכרת", מציינת סקיילקס. גם נתח השוק של אפל זהה, 31%, וזה של LG הוא 23%.
נזכיר שברבעון השלישי סקיילקס נאלצה לבצע ירידת ערך בגין המלאי של המכשיר גלקסי S6, לאחר שהתברר כי רכשה מלאי גדול מדי, וכן נאלצה להפחית את המחיר לאור התחרות מול LG. סקיילקס נמצאת כיום בשליטת הנושים שלה טרום הסדר החוב, בראשות לפידות של יעקב לוקסנבורג (לוקסי).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.