נדחתה בשבוע ההחלטה על שחרור מוקדם למשה קצב

(עדכון) - הנשיא לשעבר, שהורשע באונס וכבר ריצה מאסר של יותר מ-4 שנים, אמר בדיון בוועדת השחרורים: "לא פגעתי באף אחד" ■ הפרקליטות מתנגדת לשחרור המוקדם ועשויה לערער לעליון אם יוחלט לשחררו

משה קצב / צלם: אוריה תדמור
משה קצב / צלם: אוריה תדמור

אחרי 11 שעות דיון, ועדת השחרורים שהתכנסה הבוקר (א') בכלא מעשיהו ברמלה כדי לדון בבקשתו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב לשחרור מוקדם, החליטה לדחות את פרסום ההחלטה לשבוע הבא. במהלך הדיון אמר קצב, שהורשע בשתי עבירות אונס, במעשים מגונים ובהטרדה מינית, כי לא "פגע באף אחד".

קצב עלה על הדוכן בפני השופטים ובדמעות סיפר על הסבל שהוא ומשפחתו עוברים ב-10 השנים האחרונות מאז התפוצצה הפרשה. הוא העיד גם על הקושי הרב שאותו הוא חווה בכלא.

סנגוריו של קצב, עורכי הדין יהושע רזניק וציון אמיר, העריכו כי חברי ועדת השחרורים יקבלו את טענותיהם ויקבעו כי יש מקום לשחרר את קצב.

על קצב נגזרו 7 שנות מאסר בפועל. הוא ריצה יותר מ-4 שנים, וכעת הוא מבקש להפחית שליש מתקופת מאסרו. ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר, יצא מהדיון ונראה נסער.

אם הוועדה תבקש לשחרר את קצב, הפרקליטות עשויה להגיש ערר לבית המשפט העליון. אם ישתחרר - זה יהיה ב-30 באפריל.

אודליה כרמון, "א' ממשרד התחבורה" שהתלוננה נגד קצב, אמרה לוואלה! NEWS כי מדובר ב"תקדים שלא היה קודם לכן. עבריין מין שלא הביע חרטה. מעולם בישראל לא שוחרר עבריין מין. הוא יצא במסע יחסי ציבור מטורף כפי שהוא רוצה לעשות לעצמו. על חשבון מי זה יהיה? על חשבון הקורבנות שלו? למה אני לא שומעת את הפרקליטות שכל-כך מתנגדת לזה? ההשלכות הציבוריות הן מאוד מאוד כבדות-משקל".

שב"ס העביר לוועדה דיווח בנוגע לקצב, ובכלל זה התנהגותו בתקופת המאסר. הפרקליטות מתכוונת להתנגד לשחרור המוקדם מכמה טעמים, שהמרכזי בהם הוא העובדה שקצב לא קיבל אחריות על מעשיו ולא עבר הליך שיקום. עוד תטען הפרקליטות כי מדובר במקרה בעל השלכה ציבורית רחבה, וכי שחרור מוקדם ללא קבלת אחריות מצד האסיר עלול לפגוע בהרתעה במקרים עתידיים, בייחוד כלפי אישי ציבור ואישים בעלי מעמד כלכלי רם.