לאחר העליות השנה: פסגות מוריד המלצה לאלביט מערכות

בפסגות ממליצים על מכירת המניה בשל החשש להשלמת קנייה של תעש, ונוקבים במחיר יעד של 337 שקל

לאחר עלייה של יותר מ-7% מתחילת השנה וכ-13% מתחילת מארס, בפסגות מורידים היום (א') המלצה למניית אלביט מערכות  ל"תשואת חסר" מ"תשואת שוק". כזכור, מנהלת המחקר אילנית שרף העלתה לפני מספר ימים מחיר יעד למניה, ל-337 שקל. המניה מרכזת מחזורי מסחר גבוהים ונסחרת בירידות שערים.

"ריצה של מניית אלביט מערכות הובילה אותה להיסחר במחיר הגבוה בכ-11% ממחיר היעד שלנו לאחר שעדכנו אותו בשבוע שעבר כלפי מעלה. העלייה החדה שנרשמה במנייה לאורך התקופה האחרונה נובעת בעיקר להערכתנו מהערכות כי אלביט מערכות צפויה לסיים את הליך הרכישה של תעש. דיווחים מהבוקר מעלים חששות כבדים לגבי השלמת המהלך. אנו מפחיתים המלצה על רקע ההתפתחויות האחרונות ובעיקר לנוכח העובדה כי המנייה נסחרת מעל השווי הכלכלי המוערך על ידינו", כך שרף.

משרד האוצר עשוי להודיע בימים הקרובים על הפסקה סופית של המכרז למכירת תעש וביטול ההליך. הסיבה לביטול המכרז הינה חשד לניגוד עניינים של אורי יוגב בהליך שבו עלו לכאורה חשדות לניגוד עניינים. בפסגות מעריכים כי הבדיקה של היועץ המשפטי לממשלה עשויה להביא להפסקת המרכז.

אלביט מערכות נותרה בתהליך המתמודדת היחידה במכרז לרכישת תעש. על פי הערכות, אלביט מערכות מוכנה לשלם כ-1.6 מיליארד שקל, בטווח התחתון של הערכות המוקדמות שהיו בטווח שבין 1.5 ל-3 מיליארד שקל.

לפני מספר ימים אלביט פרסמה דוחות טובים לרבעון האחרון של 2015 וזאת על אף החולשה בברזיל. בדוחות האחרונים נרשם גידול ניכר בהכנסות והן גידול ברווחים. "הפריסה הגיאוגרפית ומגוון המוצרים שהחברה מציעה ללקוחותיה שוב מוכיחים את הגמישות שיש לחברה ואת היכולת שלה לאזן ולהביא לצמיחה מידי שנה ולשפר את הרווחיות התפעולית. על רקע אלו העלנו את מחיר היעד", נכתב.