קבוצת טיב טעם מעוניינת במשרד הפרסום של מגה

מקאן ינסה כנראה לנצל את סימן השאלה לגבי עתידה של מגה ולקבל את שני התקציבים ■ ההיקף הכספי המוערך של התקציב, הכולל גם את עדן טבע מרקט: 15 מיליון שקל בשנה

סניף טיב טעם / צילום: תמר מצפי
סניף טיב טעם / צילום: תמר מצפי

קבוצת טיב טעם פנתה בתקופה האחרונה לכמה משרדי פרסום, בהם מקאן תל-אביב, גליקמן-שמיר-סמסונוב וברוקנר-יער-לוי, כדי לבחון עימם אפשרות שישתתפו במכרז על תקציב הפרסום שלה. לפי מקורבים, מי שנחשב למשרד המועדף בשלב זה הוא מקאן תל-אביב.

לכאורה מנוע מקאן מלטפל בתקציב, שכן הוא מטפל בתקציב הפרסום של קבוצת מגה. עם זאת, מגה מצויה כיום בהליך הקפאת הליכים, וקיים סימן שאלה לגבי זהות בעליה בעתיד. לכן, לא מן הנמנע כי במקאן ינסו לאחוז את החבל בשני קצותיו.

מי שטיפל בתקציב ב-6 השנים האחרונות הוא משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ישראל. מאחר שגם גליקמן-שמיר-סמסונוב הוא חלק מפובליסיס, עתה פועלים גורמים בקבוצה כדי שהתקציב יישאר בתחומי פעילות הקבוצה. זאת לאור ההערכות בשוק כי תקציבי הקמעונאות בכלל ותקציב טיב טעם בפרט צפויים לגדול בחודשים הקרובים, לאור השינויים במערך הכוחות שבין הרשתות והצורך של כל אחת מהן ליצור בידול מול הצרכן.

התקציב של טיב טעם מטופל במשרד ליאו ברנט עוד מלפני הרכישה על-ידי קבוצת פובליסיס העולמית, אז נשא המשרד את השם רגב-קויצקי. לפני כ-7 חודשים רכשה טיב טעם את עדן טבע מרקט, לאחר שזו נקלעה למשבר. בטיב טעם הוחלט אז לרכז את התקציב במשרד אחד, תוך הקפדה על שתי שפות פרסומיות, ותקציב עדן טבע מרקט הגיע לליאו ברנט.

ההיקף הכספי המוערך של תקציבי שתי הרשתות יחד הוא כ-15 מיליון שקל בשנה.

בעבר עמד תקציב טיב טעם לבדה על כ-10 מיליון שקל. ב-2014 היה התקציב כ-5 מיליון שקל, ואשתקד הוא צנח לכ-1.7 מיליון שקל בלבד. גם תקציב עדן טבע מרקט, שעמד בימיה הטובים על יותר מ-5 מיליון שקל, ירד בשנה שעברה לכ-2 מיליון שקל בלבד.

טיב טעם אינה קבוצת הקמעונאות היחידה שנערכת מחדש. כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה בחרה גם רשת ויקטורי לראשונה במשרד הפרסום זרמון-גולדמן, כמה חודשים לפני כן בחרה רשת חצי חינם בראובני-פרידן, והקדימה אותה יינות ביתן שהימרה על יהושע TBWA.