הנושים הכריעו: ספורט ורטהיימר תימכר לקבוצת טוקר

בכך נדחתה המלצת נאמני החברה לקבל את הצעת קבילי-אטלס, שביקשה להשאיר 49% מהמניות בידי רוני ורטהיימר ■ המכירה טעונה את אישור ביהמ"ש

רוני ורטהיימר / צילום: תמר מצפי
רוני ורטהיימר / צילום: תמר מצפי

4 חודשים אחרי שנקלעה להקפאת הליכים, רשת ספורט ורטהיימר נמכרת. אתמול (א') הצביעו הנושים בעד מכירת הרשת למשה טוקר, שהציע עבור החברה 7 מיליון שקל וכן תשלום עבור המלאי.

בכך העדיפו הנושים את הצעת טוקר על פני הצעת אביגדור קבילי וידידיה אטלס, שהציעו סכום גבוה מעט יותר (8.5 מיליון שקל), אך הצעתם הייתה לתשלום התמורה בתשלומים על פני שנתיים ומבלי שסיפקו ערבות, בעוד שטוקר הציע לשלם 5 מיליון שקל במזומן והעניק ערבות ליתרת התשלום. טוקר הציע לקלוט 80% מעובדי החברה וכן להעביר לנאמנים מחצית מהרווח שמעל 4 מיליון שקל בשנים 2016-2017.

למעשה, הנושים דחו את המלצתם של נאמני החברה, עורכי הדין עמית לדרמן וישראל בכר, שצידדו בהצעת קבילי-אטלס שביקשה לרכוש 51% מהמניות והייתה משאירה בידי המייסד והבעלים ערב ההקפאה, רוני ורטהיימר, 49% מהמניות כשהן נקיות מכל חוב או טענה של הנושים.

מכירת החברה למשה טוקר טעונה את אישור בית המשפט. טוקר והנאמנים סירבו להגיב לדברים.

טוקר הציע לרכוש את ספורט ורטהיימר באמצעות חברת מ.טוקר שבבעלותו (100%). מדובר בחברה שהחלה את פעילותה בשנת 2005 ועוסקת בתחום ההשקעות. בין היתר החברה מחזיקה ב-24% מחברת טעם טבע טיבולי, שהיא שותפה בחברת תוספי התזונה טעם טבע אלטמן.

נזכיר כי חברת ספורט ורטהיימר נקלעה להקפאת הליכים לאחר שצברה חובות של 125.6 מיליון שקל. למעשה, חברת האחזקות שהייתה בבעלות הזוג רוני וליה ורטהיימר מנתה 5 חברות: ספורט ורטהיימר שיווק וסחר, אטלנטיס סוכנויות ספורט, אטלנטיס פרו, ורטהיימר נכסים והשקעות ואטלנטיס בייק. רוב החוב הוא של החברה הראשונה, המפעילה את רשת החנויות שבה נמכרים מותגי הספורט. הקבוצה עצמה מחזיקה בזיכיונות ליבוא כמה מותגי ספורט באופן בלעדי, שהמוביל בהם הוא מיזונו.

בשנים האחרונות נקטה הקבוצה אסטרטגיה של פתיחת סניפים מואצת, ובתוך זמן קצר יחסית הכפילה את מספרם. פתיחת הסניפים לא עמדה בסופו של דבר ביעדי המכירות, וחלקם הפכו לנטל כבד על הרשת. בניסיון להתמודד עם מצבה הקשה, ועוד בטרם הפנייה לבית המשפט, סגרה הקבוצה שבעה סניפים הפסדיים, במקביל לפיטורי עובדים וצמצום המטה.