למה סירב לאומי לבקשת אחיה של אור להעביר 73 א' ד'?

אתמול הגיעו אחיה ואחותה של אור לסניף בנק לאומי בת"א וניסו להעביר לתיק ההקפאה 73 אלף דולר במזומן - ואולם נתקלו בהתנגדות מצד פקידים בסניף, וזאת ככל הנראה בשל הוראות החלות על הבנק לצורך מניעת הלבנת הון

ענבל אור / צילום: שלומי יוסף
ענבל אור / צילום: שלומי יוסף

אמש (ב') הגיש הנאמן בתיק ההקפאה של אור סיטי נדל"ן, עו"ד איתן ארז, בקשה לבית המשפט, בה טען כי ענבל אור לא עמדה בתשלומים לקופת הקפאת ההליכים, כפי שהתחייבה במסגרת בקשה הקפאת ההליכים שהגישה חברת אור סיטי נדל"ן לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

אור התחייבה להעמיד 1.5 מיליון שקל למימון הקפאת ההליכים, ועד כה אמורה הייתה להעביר, לטענת ארז, חצי מיליון שקל לקופת הנאמנות. ואולם, אור טרם העבירה את מלוא הסכום, ועד כה העבירה כ-100 אלף שקל בלבד.

בתגובה לטענות הנאמן הגישה אור הודעה לבית המשפט, בה טענה כי עו"ד ארז הורה להעביר רק 400 אלף שקל לתיק ההקפאה עד כה, וכי היא העבירה באופן אישי 110 אלף שקל לתיק. את היתר ניסו אחיה ואחותה להעביר, אך נכשלו בניסיונם.

אתמול הגיעו אחיה ואחותה של אור לסניף בנק לאומי בתל-אביב וניסו להעביר כספים לתיק ההקפאה. 73,000 דולר במזומן, "ירוק". ואולם, הם נתקלו בהתנגדות מצד פקידים בסניף, וזאת ככל הנראה בשל הוראות החלות על הבנק לצורך מניעת הלבנת הון.

כך תוארו טענותיה של אור בהודעתה לבית המשפט: "ביום שני הגיעה אחותה של גברת אור לבנק לאומי בסניף ברדיצ'בסקי עם סך של 63 אלף דולר, ולאחר מכן אחיה הגיע עם סך נוסף של 10,000 דולר, שהם 280 אלף שקל. בבנק סירבו לקבל את הכסף ולהעבירו לעו"ד ארז.

"התקשרה גברת אור לעו"ד ארז, שאמר כי אינו מוכן לתת אישור לבנק לקבל את הכסף, וכי אין שום לחץ שהכסף (כך במקור - ג'מ') יעבור למחרת. יצוין כי בפגישה ביום ראשון אמר עו"ד ארז לגברת אור כי אין לו בעיה לקבל את הכסף בכל דרך ובכל מטבע".