ילן: הסיכונים עדיין גדולים - זהירות עם המדיניות המוניטרית

יו"ר הפדרל ריזרב מעריכה כי הסיכונים הגלובליים ישפיעו באופן מתון על הכלכלה האמריקאית ■ מוקדם להגיד אם העלייה בקצב האינפלציה היא בעלת אופי מתמשך ■ התשואות על האג"ח ל-10 שנים יורדות ל-1.84%

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, נשאה נאום ששפך אור על ניתוח של הבנק המרכזי את הפעילות הכלכלית וממנו תיגזר הפעילות בשווקים.

ילן אמרה כי בשלב זה מוקדם לראות אם העלייה בקצב האינפלציה נושאת אופי קבוע, ואם לזה מצרפים את הסיכונים הכלכלים אליהם חשוף העולם, הרי שיש להיות זהירים בכל הנוגע למדיניות המוניטרית.

המשקיעים מפרשים את דבריה של ילן כגורם שיאט את קצב העלאות הריבית בארה"ב, והתשואות על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים יורדות בשלב זה לרמה של 1.84%.

הנאום של ילן שלח את השווקים הפיננסים בארה"ב לעליות שערים וגם את שוק האג"ח וזאת מהסיבה שהפעילים בשוק מעדיפים את המשכה של סביבת הריבית הנמוכה בשל שבריריות הצמיחה בארה"ב.

לציין כי הסיכונים הגדולים שנמצאת בהם הכלכלה העולמית נובעים ממספר מקורות כשהמרכזית שבהם היא כלכלת סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, שכבר תקופה מאותתת על האטה בקצב הצמיחה מה שמגדיל את החששות מפני ירידה בהיקפי הביקושים העולמיים. לזה יש להוסיף את המצב הכלכלי בגוש היורו שסובל כבר מספר שנים מדשדוש. העלאת ריבית בארה"ב עלולה להביא להטיית כספים מעולם ההשקעות העולמי להשקעה בנכסים חסרי סיכון בארה"ב ולהוות זרז לירידה בהיקפי הפעילות הכלכלית העולמית והאיתות של ילן לשווקים הוא שקצב העלאות הריבית בארה"ב עשוי להיות נמוך מכפי שציפו המשקיעים בתחילת השנה.