עד 500 א' ש' בערב: מחירון הזמרים ליום העצמאות נחשף

כמה גובים אייל גולן ומשה פרץ על הופעה אחת? כמה כסף ישלשלו לכיסם אביב גפן וחברי להקת משינה? מי האמן שירוויח הכי הרבה? ואיזו עירייה תיפרד מ-170 אלף שקל על הופעה של 45 דקות?

אביב גפן / צילום: גיא פריבס
אביב גפן / צילום: גיא פריבס

יום העצמאות הוא מסיבת יום ההולדת למדינה - ובעיקר מסיבה למנהלי הבנקים של זמרי ישראל. הנה לכם הרשימה השנתית של חמשת המרוויחים הגדולים בהופעות של ערב יום העצמאות.

במקום החמישי בדירוג ממוקם הזמר שלומי שבת, שירוויח, על-פי הערכות, כ-145 אלף שקל להופעה ויתרוצץ בין 3 במות. במקום הרביעי אוחזים שניים - שרית חדד ועומר אדם - שירוויחו כל אחד 150 אלף שקל ל-45 דקות של הופעה. 3 ערים שונות יזכו לשמוע את צליליהם.

במקום השלישי מתברגים חברי להקת משינה עם 160 אלף שקל להופעה, והם ירוצו לשתי הופעות. אייל גולן, שבמשך שנים היה המלך הבלתי מעורער של ערב הזיקוקים, מאבד שוב את הבכורה ומגיע למקום השני עם 160 אלף שקל להופעה, כפול 3 במות.

גולן יקבל צ'ק שמן מעיריית נתיבות, עיר שכידוע אין לה ממון מיותר לבזבז. "הם באו עם הצעה גבוהה יותר, אמרתי 'בשום פנים ואופן, אני משלם רק את הסכום הזה'", אמר לחדשות 2 ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר. "אני מסכים שיש גם מקומות אחרים שצריך להשקיע אותם, אבל ערב אחד מרכזי לחגיגות ה-60 בעיר, אנחנו לא נוותר".

במקום הראשון במצעד הזמרים הכי יקרים ביום העצמאות נמצא משה פרץ. הוא ירוויח 170 אלף שקל להופעה. פרץ יופיע ב-3 ערים שונות, וסביר להניח שהפעם הוא יוציא חשבוניות מסודרות וישלם מסים כחוק. דווקא העיר לוד, שמשוועת לכסף, החליטה לשלם לפרץ את הסכום האדיר הזה.

"הדובדבן שבקצפת זה אמן גדול אחד שאנחנו מביאים, ואנחנו לשם כך חוסכים כסף כל השנה", אמר ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, לחדשות 2. "אני מקבל ביום כזה של עצמאות עשרות פניות מתושבים שאומרים לי: 'אנחנו לא עוזבים את העיר, זה מסוג הדברים שגורם לנו לחשוב שהעירייה חושבת עלינו ומביאה לנו את הדברים הכי טובים'".

ולסיכום מחירון יום העצמאות: אביב גפן מטפס מעלה מעלה במצעד, עם רווח של יותר מ-300 אלף שקל בערב; משינה ירוויחו 320 אלף שקל בשתי הופעות בלבד; שלומי שבת יקבל 430 אלף בסוף היום; עומר אדם ושרית חדד ירוויחו 450 אלף שקל ב-6 שעות עבודה; אייל גולן יקבל 480 אלף שקל; ומשה פרץ יחגוג את יום חגה של ישראל כשישלשל לכיסו יותר מ-500 אלף שקל בערב אחד.