ראש עיריית פתח תקווה מסביר למה הוא פועל לצמצום הבנייה בעיר

יצחק ברוורמן אומר את מה שאחרים לא מעזים ■ בתכנוני העבר, הוא מסביר, לא ניתנו פתרונות לגידול הדרמטי באוכלוסייה ■ 12 אלף יחידות דיור חדשות בסירקין? "כל עוד לא יציגו לי פתרון לבעיות שהמהלך הזה ייצור, אני מתנגד"

יצחק ברוורמן / צילום: תמר מצפי
יצחק ברוורמן / צילום: תמר מצפי

על ערים מסוימות נוהגים לומר שאם אתה גר בהן, זה כנראה בגלל שנולדת בהן. על מה שקרה בפתח-תקווה בשנים האחרונות, אפשר לומר את ההיפך: ההגירה החיובית לעיר הגדילה את האוכלוסייה בכמעט 50%. "ההגירה החיובית", אומר ראש העירייה, עו"ד יצחק ברוורמן, "נובעת מזה שפתח-תקווה היא עיר שמציעה איכות ורמת חיים גבוהות, במחיר יחסית סביר. המעטפת הזו הפכה אותה לאבן שואבת לאוכלוסייה שהגיעה אליה מכל הסביבה".

הגירה חיובית היא עניין די מחמיא לעיר, לא?

"זה מאוד מחמיא, אבל אני לא מחפש מחמאות. אני צריך לתת מענה לתושבים, לספק להם מבני ציבור, פארקים ושירותים נוספים, ואם הבנייה תימשך בקצב הזה, לא תהיה לי היכולת לעשות את זה".

ואכן, אחרי שנים רבות של בנייה נרחבת שמשכה לעיר אוכלוסייה חדשה, העירייה מתקשה לתת מענה בשכונות מסוימות וברוורמן מבקש להאט בכל מה שקשור להמשך הבנייה. "בנו פה בשנים האחרונות הרבה מעבר לתב"עות המקוריות, ולא דאגו להקצות שטחים חומים (המיועדים למבני ציבור) ושטחים ירוקים באופן הולם. לאחר שהחלו להתאכלס הבניינים ונולדו הילדים, נוצר הצורך לספק להם גנים, בתי ספר וכולי, ואז מסתבר שמי שאישר את התוכניות, לא טרח להשאיר שטחים לכך. החשש הגדול שלי הוא שאם ריבוי הבנייה הזה יימשך, לא יהיה לי איפה לתת את המענה הנדרש. בשכונת הדר המושבות יש לי כבר בעיה לספק את צורכי החינוך בצורה הולמת ואנו נאלצים למצוא פתרונות מתחת לאדמה".

בסוף אני זה שנשאר עם הבעיות
 בסוף אני זה שנשאר עם הבעיות