בקרוב: יום ראשון חופשי אחד פעם בחודש?

יוזמה שהעלה ח"כ אלי כהן (כולנו) עשויה להוסיף לעובדים במשק עוד 12 ימי חופש בכל שנה כבר מ-2017, כאשר פעם בחודש יזכו העובדים ליום ראשון חופשי - בתמורה לכך שיעבדו רבע שעה נוספת בכל יום

חופשה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חופשה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חופש ביום ראשון - פעם בחודש: כבר שנים שמדברים על להפוך את יום ראשון ליום חופש בתמורה ליותר שעות עבודה בשבוע - אלא שהפעם, כך לפחות מבטיחים בכנסת, זה נראה רציני יותר. סוף שבוע ארוך - כן, אבל לא בכל שבוע, אלא רק פעם בחודש. 

"למהלך הזה יש השפעה מהותית על איכות החיים של כל אחד ואחד מאיתנו", אומר יוזם הצעת החוק, ח"כ אלי כהן (כולנו). "תהיה אפשרות לבלות עם המשפחה, להקטין את השחיקה של העובדים ולהגדיל את צריכת התרבות והספורט של כל האוכלוסייה בכלל ושל האוכלוסייה הדתית והמסורתית בפרט".

לפי המתווה המסתמן, לעובדים יינתנו 12 ימי חופשה נוספים בשנה, והם בתמורה יעבדו עוד 15-20 דקות בכל יום. הדבר יעזור להקל על שבוע העבודה בארץ שנחשב לעמוס וארוך יותר בהשוואה לעולם, וגם יתאים את ישראל לסופי השבוע הארוכים בעולם. יש מגעים בעניין הזה עם ההסתדרות והתעשיינים, אחרי שנים של התנגדות מצדם.

"כיום ישנה נכונות של התעשיינים וההסתדרות לקדם את המהלך", מוסיף ח"כ כהן. "ישנם פערים קטנים שאנחנו צריכים לסגור, כך שכבר ב-2017 אנחנו נחיל את שבוע העבודה המקוצר אחת לחודש".

התוכנית עדיין לא סגורה, אבל מתנהלים לגביה דיונים. שאלת המפתח היא - האם אפשר יהיה לצרף גם את מערכת החינוך למשוואה?