יחימוביץ' על הרצוג: "מקווה שהמפלגה לא תשלם מחיר כבד"

יריבתו של הרצוג בפריימריז 2013, שכעת נבדק אם הוא קיבל בהן מימון לא כשיר, התייחסה לראשונה לבדיקה נגד ראש מפלגתה ואמרה כי היא מובכת מהפרשה - מאחר שהיא נוגעת ישירות אליה ■ "זה קשה ומכביד. סומכת על מוסדות השלטון"

שלי יחימוביץ'  / צילום: אוריה תדמור
שלי יחימוביץ' / צילום: אוריה תדמור

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה היום (שבת) לראשונה לבדיקה המשטרתית נגד יו"ר מפלגתה ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, ואמרה כי היא "סומכת, כמו תמיד, על המשטרה, על הפרקליטות ועל כל מוסדות השלטון ומייחלת שהמפלגה שלנו לא תשלם מחיר כבד מדי".

במסגרת הפרשה בודקת המשטרה אם הרצוג קיבל תרומות לא כשרות בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013, כשהתמודד מול יחימוביץ' על התפקיד. ככל הנראה, העמותה התורמת הסתייעה בהרצוג כאשר שימש שר הרווחה בממשלתו של בנימין נתניהו בשנת 2007.

יחימוביץ כתבה את הדברים ב"עיתון סופהשבוע של שלי" שמגיע לנרשמים לתכניה של חברת הכנסת. לדבריה, ההודעה הגיעה בתום שבוע רווי חדשות טובות עבורה - חוק שכר בכירים ובג"ץ מתווה הגז.

"על השבוע הזה העיבה הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי המשטרה פותחת בבדיקה בעניין יו"ר המפלגה שלנו, יצחק הרצוג. אני מודעת לבדיחות ולפרשנויות כאילו זו המתנה השלישית שקיבלתי השבוע", כתבה. "גם אם הציוצים האלה משעשעים, זה מאוד מאוד רחוק מן המציאות. זה היה סיום קשה ומכביד לשבוע נהדר".

יחימוביץ' התייחסה גם לשתיקה שלה בנושא בימים האחרונים, והבהירה כי הדבר נוגע לקשר הישיר שלה בפרשה. "בטח שמתם לב שלא הגבתי. אתם יודעים שלרוב אני לא מהססת במה שקשור לשלטון החוק, ניקיון-כפיים ומאבק בשחיתות, ולא עושה הנחות לחברים", כתבה. "הפעם זו סיטואציה מביכה בשבילי. דווקא כיוון שלפחות אחד העניינים הנחקרים קשור ישירות אליי - מימון לא חוקי לכאורה של קמפיין הכפשה נגדי בפריימריז 2013. לכן כל מה שאני אומרת תמיד, בעקביות, אם ייאמר עכשיו, עשוי להתפרש הפעם כאישי או כפוליטי ולהיצבע בצבעים זרים ולא ענייניים; לכן אחסוך במילים. כמו תמיד, אני פשוט מקווה שהצדק יצא לאור. סומכת, כמו תמיד, על המשטרה, על הפרקליטות ועל כל מוסדות שלטון החוק, ומייחלת שהמפלגה שלנו לא תשלם מחיר כבד מדי".

ח"כ הרצוג התייחס ביום חמישי לבדיקת המשטרה שנפתחה בעניינו, לאחר ששמו נקשר בשחיתות. "אני לא פראייר, ואני יודע לבעוט כשצריך", אמר, ולאחר מכן התייחס למי שהפיץ את השמועות: "מי שעשה זאת יקבל בעיטה פוליטית".

בדברים שאמר הרצוג בכנס של מפלגת העבודה שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS בתל-אביב, הוא התייחס גם לתחושותיו בנוגע להתפתחויות האחרונות. "אני לא מתרגש, אז לא צריך להתרגש. דברים כאלה צצים כשקואליציה מרגישה שהיא מתפרקת, כשמדברים על בחירות פנימיות או בחירות מקדימות".

 

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה גם היא לבדיקת המשטרה ואמרה: "אני לא מכירה את המקרה, מדובר בבדיקה מקדמית, ואני סומכת, כמו תמיד, על מערכת המשפט". לבני, שאמרה את הדברים בכנס השנתי של לשכת המודדים בתל-אביב, סיפרה כי היא שוחחה עם מי שהיה שותפה להנהגת המפלגה טרם הבחירות, והוסיפה: "הוא פעל נכון כשהודיע מיד על שיתוף-פעולה מלא. מקווה שהבדיקה תסתיים במהרה, והעניין יהיה מאחורינו".