רשת טופ שופ מקבוצת גולף מעלה אתר מכירתי לקהל הישראלי

את האתר הקימה ותפעיל הזכיינית המקומית באמצעות צוות Adika המפעיל את אתר גולף קידס ■ האתר הבא שתשיק הקבוצה יהיה של גולף אנד קו

אל זירת הקניות המקוונות מצטרפת היום (א') שחקנית נוספת: רשת האופנה טופ שופ מקבוצת גולף עולה עם אתר מכירתי לקהל הישראלי. את האתר הקימה ותפעיל הזכיינית המקומית באמצעות צוות Adika המפעיל את אתר גולף קידס. האתר הבא שתשיק הקבוצה יהיה של גולף אנד קו (פריטים לבית).

זהו מהלך ראשון מסוגו בעולם, לפיו מאפשרת הרשת לזכיין המקומי לתפעל את האתר המקוון מבין 44 השווקים שבהם פרוסה טופ שופ.

קבוצת עדיקה מונה כיום 150 עובדים, והיא נרכשה בשנה האחרונה על-ידי גולף. "לפני 4 שנים מנינו 3 עובדים וגדלנו בקצב מסחרר", אמר דדי שוורצברג, מנכ"ל הקבוצה. "רשתות רבות משיקות אתרי אינטרנט מכירתיים, אבל רבות מהן גם נופלות על נושא בקרת האיכות. בגרמניה שיעור ההחזרה לרוכשים אונליין עומד על 50%-60%, ושיעור הקונים מבין הגולשים באתרים הוא גבוה ועומד על 6%. בעדיקה 2% מבין הגולשות קונות, ושיעור ההחזר עומדת על 25% בעיקר מבעיה של מידה".

שוורצברג דיבר על עולם הריטייל המקוון השונה בתכליתו מהחנויות. לדבריו, "כל שבוע אנחנו חייבים לעלות עם קולקציה חדשה. כאן לא מפרסמים ומחכים שאנשים ייכנסו, אלא המטרה היא להביא אנשים פנימה לזירת המסחר".

רשת טופ שופ הבריטית פועלת למעלה מ-20 שנה. קבוצת גולף רכשה לפני כשנה את פעילות מותגי ארקדיה ובראשם את פעילות טופ שופ מידי סקאל הולדינגס. כיום מונה הרשת 8 סניפים אחרי סגירת הסניף בקניון כפר-סבא. בחודשים הקרובים צפויים להיפתח שני סניפים חדשים, בהוד-השרון ובנהריה.  

לאחרונה יצאה גולף במהלך של סגירת סניפים - בדוחות שפרסמה לאחרונה לשנת 2015 היא משקפת לראשונה הפסד של 5.8 מיליון שקל. מנכ"ל הקבוצה, אלי מיזרוח, אמר עם פרסום הדוחות כי החברה תסגור עשרות חנויות מפסידות ותגיע ליעד המכירות שהציבה לעצמה השנה - למעלה ממיליארד שקל.

את היקף המכירות הצפוי באתר החדש, כמו גם ביתר האתרים של הקבוצה, מגדיר מיזרוח כ-10%-15% מכלל הפעילות. מדובר בשיעור גבוה למדי בשוק הישראלי, שבו ענף האונליין בכללותו עדיין משקף פעילות של שיעורים בודדים מכלל הרכישות. "ממה שאנחנו רואים בעולם אנחנו מאמינים שהפעילות באתר תהיה רווחית מאוד", אמר מיזרוח.

לצערו של הצרכן הישראלי, גם באתר טופ שופ, שיכיל את קולקציית החנויות לצד פריטים שיימכרו בלעדית באתר - נשלם יותר לעומת הקונים בבריטניה.

"להביא בגד מבריטניה מתורגם לעלויות", מנמק מיזרוח, "מהטיסות, עבור בתהליך הגיור של מדבקות, מכס ועוד - אני מדבר על תוספת של 22%-27% לכל בגד בממוצע, וככל שהפריט זול יותר, השיעור גבוה יותר: עבור מעיל שעולה 800 שקל הצרכן ישראלי יוסיף 22%, ועבור זוג תחתונים שעולים 40 שקל התוספת יכולה להיות 40%. אנחנו לא מרוויחים על הפער הזה ותמיד שואפים לצמצם אותו. רוב המוצרים באתר יהיו יקרים ב-15% מהמחיר באתר הבריטי, ויש מקרים שנהיה יקרים גם ב-30%".

בכל מקרה, נציין כי המחירים באתר יהיו זהים למחירים בסניפים. מחירי המשלוחים לקונים באתר יהיו בחינם באמצעות הדואר בקנייה מ-60 שקל ואילך, ובאמצעות שליח ב-15 שקל (חינם בקנייה מ-300 שקל). לרגל ההשקה המשלוח עד הבית יהיה חינם, ותוענק הנחה של 10% לקנייה ראשונה.

החזרות ניתן לבצע בשירות גוביינא של הדואר או בסניפים, כשבעתיד ניתן יהיה גם לאסוף חבילות מסניפי טופ שופ.