שילוח מכר מניות מטומי בכ-14 מ' ש' לקראת צירוף המניה למדדים

שילוח מכר כ-3.2% ממניות חברת הפרסום הדיגיטלי וירד להחזקה של כ-11.9%

אילן שילוח / צילום: יוסי כהן
אילן שילוח / צילום: יוסי כהן

לקראת צירופה היום של חברת המדיה מטומי  למדד ת"א יתר-50, ניצל אחד מבעלי המניות הבולטים בחברה את הביקושים הצפויים למניה מצד תעודות הסל ומכר מניות. הפרסומאי אילן שילוח, שהחזיק קודם לכן ב-15% ממניות מטומי, מכר קרוב ל-3 מיליון מניות של מטומי תמורת כ-2.6 מיליון פאונד (כ-13.9 מיליון שקל). בסך הכול מכר שילוח כ-3.2% מהון המניות של מטומי, וירד להחזקה של כ-11.9% בחברה.

המניות נמכרו בימים שלישי וחמישי בשבוע שעבר. תחילה מכר שילוח כ-196 אלף מניות תמורת 186 אלף פאונד, וכעבור יומיים מכר 2.4 מיליון מניות תמורת כ-203 אלף פאונד ועוד 400 אלף מניות ב-360 אלף פאונד. מחיר המניות בעסקאות נע בין כ-85 פני ל-95 פני למניה, ובשני ימי המסחר האחרונים בלונדון נפלה המניה ב-11.5% ל-83 פני. שווי ההחזקה הנוכחי של שילוח במטומי עומד על 9.2 מיליון פאונד (כ-49.6 מיליון שקל). בעלי מניות אחרים בחברה הם חברת הפרסום הצרפתית Publicis עם 25% וקרן ויולה עם 10%.

מטומי, המנוהלת על-ידי עופר דרוקר, עוסקת בתחום הפרסום מבוסס הביצועים באמצעות טכנולוגיה שפיתחה ומציעה פתרונות הכוללים הצגת מודעות, פרסום בווידיאו, ברשתות חברתיות, במובייל ועוד. החברה הצטרפה למסחר בבורסה בת"א במסגרת הרישום הכפול לפני כחודשיים, ובעקבות זאת צורפה לכמה ממדדי הבורסה, ביניהם ת"א-מאגר, ת"א-טכנולוגיה ות"א-בלוטק, כבר באמצע מארס.

הצירוף למדד ת"א יתר-50 נקבע כאמור להיום, וזאת במסגרת "המסלול המהיר" לצירוף מניות חדשות למדדי הבורסה. קודם לכן נסחרה מניית מטומי בבורסה של לונדון, לאחר שהונפקה בה ביולי 2014 כשגייסה 70 מיליון דולר, לפי שווי של 347 מיליון דולר אחרי הכסף. מאז איבדה מנייתה כ-63% מערכה, ולא היו בה מחזורי מסחר משמעותיים. שילוח היה עד לפני כמה חודשים יו"ר החברה, אך פרש מהתפקיד ונותר דירקטור רגיל. במקומו מונה ליו"ר רופרט האוול, לשעבר המשנה ליו"ר. עזיבת התפקיד נומקה אז בעמידה בדרישות הבורסה של לונדון, לפיה יו"ר חברה לא יהיה בעל מניות או מישהו מטעמם.

מאז צירופה לבורסה בת"א באמצע פברואר, נחלשה מניית מטומי ב-22% (לא כולל הירידה היום). זאת, על אף שהציגה דוחות חיוביים לסיכום 2015, שנה בה הציגה צמיחה של כ-14% גם בהכנסות וגם ברווח הנקי על בסיס Non-GAAP. בכך, מצטרפת מטומי לעוד חברות שנרשמו לאחרונה במסגרת הרישום הכפול ומניבות למשקיעים בת"א תשואות עגומות למדי - אביליטי נפלה ב-38% מינואר וסודהסטרים נחלשה ב-15% מדצמבר. זאת עוד לפני שמזכירים את התשואות השליליות שהציגו חברות הביומד האמריקאיות שנרשמו למסחר בת"א במטרה לנצל את הביקושים עם כניסתן למדדים, לפני שהבורסה סגרה את הפרצה שאפשרה זאת. כך למשל, מניות מנקיינד ונבידאה צנחו ב-58% כל אחת, סלזיון ב-31% וביוטיים ב-21%. גם מיילן, שצורפה לבורסה כחלק מהניסיון הכושל שלה להשתלט על פריגו, רשמה מאז תשואה שלילית של 5.6%.