ביקושי עתק של 3.5 מיליארד ש' בהנפקת כיל; מגדילה את הגיוס

כל המוסדיים להוציא בודדים הזרימו ביקושי עתק בשלב המוסדי של הנפקת הסדרה החדשה של כיל ■ החברה ביקשה לגייס 1.25 מיליארד שקל אולם לאור הביקושים תגדיל אותו לכ-1.7 מיליארד שקל ■ הריבית סגרה על 2.45%

וול סטריט סוף שנה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וול סטריט סוף שנה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כיל השלימה היום (ב') את השלב המוסדי בהנפקת האג"ח הגדולה שלה. לציין כי לחברה אין כיום סדר סחירה בישראל ולכן המוסדיים התנפלו היום על ההנפקה.

בסך הכל הוזרמו ביקושי עתק של 3.5 מיליארד שקל בהנפקה ולכן החליטה החברה להגדיל את הגיוס מ-1.25 מיליארד שקל לכ-1.7 מיליארד שקל. הריבית שנקבעה במכרז עומדת על 2.45%, ריבית שמשקפת תשואה של 2.58% שהיא מרווח של 1.33% מהממשלתי המקביל.

החברה שנמצאת בשליטת החברה לישראל נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של 21 מיליארד שקל. האג"ח שהונפקו היום מדורגות AA עם אופק יציב. החברה סיימה את 2015 עם הכנסות של 5.4 מיליארד דולר ורווח נקי של 509 מיליון דולר. תזרים המזומנים הנקי של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ב-573 מיליון דולר.

להוציא אלטשולר שחם שככל הנראה חשופים לאג"ח הדולרי של החברה, כל המשקיעים המוסדיים השתתפו היום בהנפקה. 

לאחרונה דווח כי קיימת מתיחות בין עידן עופר לסטפן בורגס סביב נושא הדיבידנדים שאמורה החברה לחלק. בעוד בורגס מעוניין שלא לחלק דיבידנדים או לפחות לצמצם אותם כדי להשקיע בפעילות החברה, עופר מעוניין בדיבידנדים גדולים ועל רקע זה אף נפוצו הערכות כי אם בורגס יתמיד בהתנגדותו - עופר עלול לפעול להחלפתו.

במהלך הרוד שואו ביקשו המוסדיים לדעת על מדיניות חלוקת הדיבידנד שבבסיס המחלוקת בין בורגס לעופר והחברה לא מסרה תשובה מדוייקת אולם הדבר אינו משפיע על הנפקת האג"ח.

על פי תנאי ההנפקה התחייבה כיל שלא ליצור שיעבודים כלשהם על נכסיה כל עוד לא פרעה את סדרה ה' (הסדרה שהונפקה היום) אולם אם תקבל את הסכמת הנאמן והמחזיקים בהחלטה מיוחדת תוכל לעשות כן בתנאים שיוסכמו. תנאי זה הפך את האג,ח לאטרקטיביות יותר עבור המשקיעים כי תזרים המזומנים של החברה עם מדיניות דיבידנדים מצומצמת ואיסור על יצירת שיעבודים נוספים - מביא לסבירות גבוהה מאוד את יכולת החברה לשרת את החוב.

עוד התחייבה כיל כי הונה העצמי לא יפחת מ-1.55 מיליארד דולר ויחס החוב הנקי הרבעוני ל-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) לא יעלה על 1:5.5. במידה ודירוג החברה יפחת הרי שהיא תפצה את רוכשי האג"ח בתוספת ריבית.