סוף לסכסוך: נפתר המשבר בין מדיה קום וארטימדיה

הצדדים הבינו כי לנתק ביניהם יהיה מחיר כלכלי - והגיעו להסכמות מסחריות

לאחר איומים ומלחמות בא לקצו - לפחות זמנית - אחד מסכסוכי המדיה הבולטים של החודשים האחרונים. ל"גלובס" נודע כי חברת מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי ורשת הפרסום ארטימדיה הגיעו ביניהם להסכמות מסחריות שיאפשרו הסכם פעילות משותפת.

בשבועות האחרונים הגיע הסכסוך בין שני הגופים לטונים צורמים, לאחר שארטימדיה ביטלה באופן חד-צדדי את ההסכם שהיה לה עם מדיה קום בטענה כי זו אינה עומדת בהתחייבויותיה, ומדיה קום מצידה לא חסכה בהתבטאויות לגבי היכולות המקצועיות של ארטימדיה - מה שהביא את ארטימדיה לאיים בהגשת תביעת דיבה בבית המשפט.

כפי שנחשף ב"גלובס", בנובמבר האחרון נחתמו בין ארטימדיה למדיה קום הסכם עמלות מקמפיינים פרסומיים, והסכם מימון (מראש) שהתחייבה מדיה קום להעמיד לארטימדיה, בהיקף של למעלה מ-5 מיליון שקל. 

התשלום אמור היה להיעשות בכמה פעימות, וההסכם אמור היה להעניק למדיה קום תנאים מסחריים טובים במיוחד. ואכן, קמפיינים של מדיה קום החלו לעלות מיד, אבל התשלומים והיקפי הפרסום שמדיה קום התחייבה להם לא הגיעו. בחברה הסבירו זאת בין היתר באיכות לא מספקת שנותנת ארטימדיה.

במקביל, נעשה הסכם עם פרוקטר אנד גמבל, לקוחה של מדיה קום והמפרסמת הגדולה ביותר ישראל בתחום הווידאו. פרוקטר, שנחשבת למפרסם בעל סטנדרט גבוה מאוד מבחינת איכויות המדיה ושהייתה מורגלת לתנאים מסחריים מועדפים, נכנסה לפיילוט עם ארטימדיה כדי לבחון אם מבחינה מקצועית וכלכלית יש היתכנות לעבודה משותפת עם הרשת. 

לאחר שהכסף מקבוצת אדלר בושש להגיע, הבינו בארטימדיה כי הם לא עתידים לראות בקרוב שכר ממדיה קום, והודיעו להם כי נוכח ההפרה מדיה קום תוכל לקבל שירותים ככל לקוח אחר, בהתאם לתנאים המסחריים ולתעריפי הרשת. במקביל, נשלח למדיה קום מכתב המאיים כי אם לא יחדלו להכפיש את הטכנולגיה של החברה, הם ייאלצו להתמודד עם תביעת דיבה. בהמשך הודיעה ארטימדיה לפרוקטר כי מסוף מארס היא לא תאפשר לה לעלות לרשת באמצעות מדיה קום.

ואולם, למרות הקולות הנחושים משני הצדדים, נראה שכולם הבינו כי נתק הוא מצב רע לכולם. בנוסף, למדיה קום, שניסתה לעלות עצמאית באתרי התוכן הישראליים, התברר כי ויתור על ארטימדיה עלול להיות צעד יקר.

בארטימדיה, מצד שני, לא רצו למצוא את עצמם ללא מיליוני השקלים שיכולה להזרים להם מדיה קום. כפועל יוצא מכך התיישבו בימים האחרונים הצדדים לשולחן הדיונים והגיעו להסכם חדש.