הבורסה למספר עובדים: חיזרו לעבודה מלאה או לכו הביתה

השביתה האיטלקית שנקטו מספר עובדים בבורסה עולה היום מדרגה ■ הנהלת הבורסה הודיעה למספר עובדים שלא יקבלו שכר אם לא יחזרו לעבודה מלאה

יוסי ביינארט / צילום: איל יצהר
יוסי ביינארט / צילום: איל יצהר

המתיחות בין ראשי הבורסה לעובדים הולכת ומתחממת. ל"גלובס" נודע כי לאחר שמנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט, והיו"ר אמנון נויבך, יישרו את ההדורים ביניהם, שלחה הנהלת הבורסה מכתב חריף למספר עובדים, בעניין "סירוב לקבל עבודה חלקית" ושבו הורתה להם "החל ממועד קבלת מכתב זה, שלא לבצע כל עבודה אחרת בבורסה ולא להימצא בבניין הבורסה; כל זאת עד אשר תתחייב, להנחת דעתנו, לעבוד עבודה מלאה ותקינה ללא כל שיבושים ועיצומים". עוד הודיעו ראשי הבורסה לעובדים אלה כי "לא תהיה זכאי לשכר עבודה החל ממועד קבלת מכתב זה".

ועד עובדי הבורסה, שמנהל עימות עם ההנהלה זה זמן ביחס להסכם עבודה חדש כמו גם בנוגע להיקף המניות שיקבלו העובדים אם וכאשר ישונה מבנה הבעלות בבורסה, כועסים מאוד על מהלך זה וארגנו כינוס מחאה מיידי לעובדים. מבחינת העובדים הנהלת הבורסה מקדמת שינויים חד צדדיים והם אינם מוכנים לקבל זאת.

במסגרת זו הובילו ראשי העובדים שיבושי עבודה בבורסה, בין היתר לגבי מהלך שמובילה הבורסה למול הנאסד"ק. על זה יוצא עתה קצפה של ההנהלה שמסבירה במכתב כי "בהוראת הוועד נקטת בעיצומים בכך שסירבת להשתתף באופן רציף וסדיר בסדנא מקצועית עם אנשי נאסד"ק", תוך שהוסיפו כי "אנו מסרבים לקבל ממך עבודה חלקית ומשובשת".

נזכיר כי לפני מספר שבועות הגיעו הצדדים לביה"ד לעבודה, ששלח אותם להגיע להסכמות ביניהם. לפי שעה נראה כי הצדדים רחוקים מאוד האחד מעמדות השני, ולא מן הנמנע שבוועד ימשיכו בשיבוש עבודת הבורסה, גם על רקע המכתבים האמורים מההנהלה.

תגובת הנהלת הבורסה: ״לצערנו הרב ועד העובדים בוחר לחבל במכוון במהלך אסטרטגי של הבורסה לקידום שיתוף הפעולה עם נאסד"ק. דבר זה מסכן בראש ובראשונה את ביטחונם התעסוקתי של עובדי הבורסה עצמם, שכן שיתוף הפעולה נועד להבטיח את המשך צמיחתה של הבורסה ולשמור על הרלוונטיות שלה, ונראה שכל תכליתו הפעלת לחץ בלתי לגיטימי כחלק מהמאבק של הוועד לקבלת תוספות שכר ומניות. מעבר לכך, מדובר בהתערבות גסה בניהול מהלכים אסטרטגיים שמובילה ההנהלה. התערבות זו אינה מקובלת והיא מהווה הפרה בוטה של כל מערכת יחסי העבודה באשר היא. אנו קוראים לוועד להפסיק לאלתר את פעולות ההשבתה ולחזור לעבודה סדירה ".

מטעם העובדים נמסר כי ״העיצומים בבורסה לני״ע ננקטים בעקבות השינויים המבניים הצפויים בבורסה, הנעשים באופן חד צדדי מבלי לקיים עם נציגות העובדים מו״מ בהתאם להתחייבות הבורסה כלפי העובדים ובניגוד להוראות בית הדין לענייני עבודה. נציגות העובדים אימצה לה כלל שלא לפגוע בהליכי מסחר ואף לא פגעה בהם והעיצומים הננקטים הינם מינוריים ומתבטאים באי שיתוף פעולה עם נציגי נאסד"ק״.