ירידות חדות בתשואות האג"ח הממשלתיות באנגליה

הגירעון המסחרי בארה"ב גדל הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות וההערכות שהבנק המרכזי היפני יוריד עוד פעם את הריבית שולחות את המשקיעים להצטייד באג"ח ממשלתי ■ התשואות על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים יורדות ב-4 נקודות ל-1.73%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

נתוני המאקרו העולמיים ממשיכים לגרום לעצבנות אצל המשקיעים ברחבי העולם. היום היו אלה שניים: הגירעון המסחרי האמריקאי שעלה ב-47.1 מיליארד דולר, הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות והפרסומים כי הבנק המרכזי היפני שוקל הורדה נוספת בריבית לרמות שליליות חדות יותר, כלומר הוא מתכוון לקנוס את המשקיעים על הפקדות בפיקדונות בקנסות גדולים יותר.

המשקיעים לא נותרו אדישים והחלו מסתערים על האג"ח הממשלתיות שנראה כי הן משקפות תשואות גבוהות ביחס לצפוי בשנה - שנתיים הקרובות.

התשואות על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים יורדות ב-4 נקודות ל-1.73%, התשואה על האג"ח המקבילות של ממשלת קנדה יורדות ב-4 נקודות ל-1.17%. אולם גולת הכותרת הן התשואות של המדינות החזקות באירופה כמו גרמניה ואנגליה. התשואות על האג"ח הממשלתי הגרמני ל-10 שנים יורדות ב-2 נקודות ל-0.11% והתשואות על האג"ח הממשלתי האנגלי ל-10 שנים שנים יורדות בלא פחות מ-9 נקודות ל-1.34%.

הירידות בתשואות בשוק האג"ח משקפות למעשה חששות של המשקיעים מפני דחייה בהעלאות הריבית בארה"ב בעיקר לאור דבריה של יו"ר הפד בשבוע שעבר. החשש הוא שהסינדרום היפאני (צמיחה נמוכה, ריבית נמוכה ואינפלציה נמוכה) יתפשט גם לעולם המערבי מה שיחייב הזרמה אגרסיבית של כסף לשווקים כדי למנוע קריסה שלהם.

לציין כי אתמול דווח כי הבנק האירופי המרכזי (ECB) הודיע כי יגדיל את היקף רכישות האג"ח הרעילות מהמערכת הבנקאית.