נחטפת: המכונית החדשה שתחולל מהפכה בשוק הרכב

300 אלף הזמנות ב-4 ימים בלבד מאז נחשפה לראשונה - וטירוף כמוהו עוד לא היה מעולם סביב מכונית בודדת: כל הפרטים על המכונית החשמלית החדשה שעתידה לחולל מהפכה של ממש בשוק הרכב

טסלה מודל 3, חדשות הרכב / צילום: רויטרס
טסלה מודל 3, חדשות הרכב / צילום: רויטרס

96 שעות חלפו מאז הוסר הלוט מעל הגרסה הסדרתית של טסלה מודל 3 החדשה, ורשימת ההזמנות לא נעצרת. כעת מדברים על קרוב ל-300 אלף הזמנות מראש למכונית הקומפקטית החדשה בעלת הגג השקוף ותא המטען, שחי בשלום עם הסוללה אשר מציעה טווח נסיעה של 350 ק"מ ומערכת הנעה לכל ארבעת הגלגלים.

אלון מאסק, מנכ"ל טסלה, אמר כי מספר ההזמנות הוא מעל ומעבר לכל מה שהוא ואנשיו העריכו. אמנם מדובר בגרסה הסדרתית, אך לא בגרסה הסופית שתגיע לפסי הייצור במהלך שנת 2017. מאסק אמר כי הוא שומר בשורות גדולות חדשות לשלב החשיפה של הדגם הסופי בתחילת השנה הבאה.

ככל הידוע, הטסלה מודל 3 תגיע בכמה רמות גימור ואבזור, כאשר הגרסה הבסיסית במחיר 35 אלף דולר תגיע בהנעה אחורית, אך אלה שיבקשו הנעה לכל ארבעת הגלגלים יקבלו מנוע נוסף שיותקן בחרטום המכונית שמאיצה מעמידה למאה קמ"ש ב-6 שניות.

בטסלה מתעקשים כי המכוניות מיועדת ל-5 נוסעים בצורה מרווחת, והיא מציעה מסך מגע ענק בגודל 15 אינץ' במרכז הקונסולה הקדמית. רשימת ההזמנות נפתחה בשבת האחרונה, שעות בטרם המכונית נחשפה, מה שהכניס עד עתה לקופת טסלה 300 מיליון דולר.

גם אם חלק גדול מההזמנות יבוטל, אנו עדים לשינוי ענק בתפיסת העולם של צרכני הרכב ועל המעבר למכוניות חשמליות כמוצר שנתפס כעתידני ושונה במהותו. אם כל התחזיות המעודכנות תתגשמנה הלכה למעשה, ההשפעה של המכונית החשמלית הזו תהיה היסטורית ברמה עולמית.