המשביר לצרכן משיקה מותג פרטי של סירים ומחבתות

הרשת רואה רק בנעמן מתחרה ישירה, אומר סמנכ"ל הסחר של הרשת, ומתחייב כי כלי הבישול "יהיו זולים ב-20% לפחות גם מספקים שלנו"

המשביר לצרכן/צילום:תמר מצפי
המשביר לצרכן/צילום:תמר מצפי

המשביר לצרכן משיקה מותג פרטי KITCH & TABLE של סירים ומחבתות בטווח מחירים של 90-340 שקל. השקת המותג הפרטי של המשביר מגיעה באיחור אופנתי, אחרי שלא מעט מותגים השיקו לעצמם מותג לכלי בית, בהם פוקס הום וגולף אנד קו. גם רשת אופנת הלואו קוסט זברה השיקה לאחרונה מותג בתחום הטקסטיל וכלי הבית, בהשקעה כוללת של כ-5 מיליון שקל.

כיום הספקים העיקריים של המשביר לצרכן בתחום זה הם נעמן, סולתם ומסלמני (יבואנית טפאל). האם תהיה דילמה ביחסים עמם באשר לשטחי מדף ואופן ההצגה לקונים? "אנחנו מאמינים שהם ימשיכו להיות כפי שהם היום, יחסים טובים", אומר משה ברוקס, סמנכ"ל הסחר של המשביר, אבל מוסיף כי "הספקים יצטרכו לבצע פעולות שישמרו להם על שטחי המדף".

- הכוונה היא למהלכים שיבואו לידי ביטוי במחיר?

"מהלכים שיבואו לידי ביטוי במספרים שעל בסיסם ייקבעו שטחי המדף. נעמן, סולתם ומסלמני הם ספקים שמחזיקים בנתח שוק דומה אצלנו, אבל במוצרים באיכות דומה אנחנו נהיה זולים ב-20% לפחות".

חוץ מהתחרות בתוך שטחי החנות, אי-אפשר להתעלם מהרשתות המתחרות. "פוקס הום לא כל-כך חזקים בכלי בישול, ולכן הם לא מהווים תחרות. התחרות היא בעיקר מול נעמן", אומר ברוקס. את יתר המותגים, כמו ארקוסטיל ופוד אפיל, הוא מגדיר כנישתיים. "שם את משלמת בשביל המותג ולא בשביל המוצר".

ברוקס מוסיף כי "כמו כולם אנחנו מייצרים בסין, אבל אלה לא מוצרי מדבקה ולא מוצרי מדף. אלה מוצרים שפותחו לפי דרישה שלנו". בעתיד, הוא אומר, תתרחב הפעילות לתחום טקסטיל הבית.

עבור הרשת, המונה 40 סניפים, 2015 הייתה שנה הפסדית נוספת, אולם עם צמצום ההפסדים ב-75%: מכ-17 מיליון שקל ב-2014 ל-4.2 מיליון שקל ב-2015. עם זאת, הכנסות רשת בתי הכלבו, המהווה כמחצית מהמחזור של המשביר, ירדו, וכך גם הרווח התפעולי.

- האם המותג הזה נתפס כמנוף לשפר את הרווח הגולמי?

"לא, באנו מהכיוון של הצרכן, מכיוון של בידול, וזה סדר העדיפיות שלנו. לתת לצרכן מותג איכותי יותר במחיר עדיף".

- ועדיין אתם חוסכים חוליה בשרשרת האספקה.

"זה פועל יוצא של מותג פרטי, אבל את רוב העלות של החולייה הזו העברנו לצרכן".