גינדי תובעת 100 מ' ש' ממליבו, הראל וכלל על המרפסות בחדרה

טוענת כי אירוע קריסת המרפסות בחדרה נגרם כתוצאה ממחדלים של מליבו, שהייתה הקבלן המבצע בפרויקט ■ באשר לחברות הביטוח שביטחו את מליבו ואת עבודות הפרויקט, גינדי השקעות טוענת כי אלה התנערו מחבותן

המרפסת שקרסה בבניין של גינדי בחדרה / צילום: גיל ארבל
המרפסת שקרסה בבניין של גינדי בחדרה / צילום: גיל ארבל

חברת גינדי השקעות הגישה הבוקר (א') תביעה על סך 100 מליון שקל כנגד חברת מליבו וחברות הביטוח הראל וכלל על הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מאירוע התמוטטות המרפסות בחדרה בשנת 2013.  

בתביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות' ומשרד עורכי הדין אטיאס נווה ושות' לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, טוענת גינדי כי אירוע קריסת המרפסות בחדרה נגרם כפועל יוצא של מעשים ומחדלים של מליבו, שהייתה הקבלן המבצע בפרויקט. 

מחברת גינדי השקעות נמסר: "חברת מליבו, שנחשבה באותה העת לאחת מחברות הבנייה הגדולות והמובילות בישראל, בנתה את הפרויקט שלא על-פי התוכניות, תוך ביצוע שורה של מעשים ומחדלים רשלנים ותוך הפרת ההתחייבויות כלפי גינדי. האירוע פגע בשמה הטוב ובמוניטין הרב של גינדי שניצבה בחזית הביקורת הציבורית". 

באשר לחברות הביטוח אשר ביטחו את מליבו ואת עבודות הפרויקט, גינדי טוענת כי אלה התנערו מחבותן, ולכן הן נתבעות על כך.

עוד נמסר מגינדי השקעות כי "להליך המשפטי מול מליבו וחברות הביטוח לא תהיה כל השפעה על ההסדר מול הדיירים ועל הפיצוי שסוכם מולם". 

מאורתם סהר נמסר: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. לכשנקבלו, נלמד אותו ונגיב בהתאם".