שנתיים וחצי לאחר החתימה: בוטל המיזם של תפרון בסרי לנקה

מהמיזם נותרה רק תביעה במיליון דולר מצד איש עסקים ישראלי, שטוען כי מגיעה לו עמלה

מניית תפרון  נסחרה היום בירידה של כ-6% במהלך יום המסחר, אחרי שהחברה הודיעה על ביטול מיזם משותף שתכננה להקים, עוד בסוף שנת 2013, עם חברת Brandix מסרי לנקה.

תפרון, המעצבת ומשווקת בגדי ספורט והלבשה תחתונה, עדכנה רק כי שתי החברות חתמו על ביטול מזכר ההבנות ביניהן, שנחתם כאמור לפני כשנתיים וחצי. על פי התכנון המקורי, השתיים היו אמורות לפעול יחד בייצור, הפצה, שיווק ומכירה של מוצרים המבוססים על טכנולוגיית Body Size בסרי לנקה ובהודו, בהשקעה שווה של כל אחת מהן.

עם חתימת מזכר ההבנות בין תפרון לברנדיקס, נקבע כי הן יפעלו לחתימה על הסכם למיזם משותף בתוך שלושה חודשים - כלומר, במהלך הרבעון הראשון של 2014. עם זאת, למרות הזמן הרב שחלף מאז, ולמרות האישור שנתן דירקטוריון תפרון למהלך, עד כה לא נחתם כל הסכם בין הצדדים, וכאמור היום דיווחה תפרון על ביטול המהלך.

התביעה נמצאת בהליך גישור

יתרה מכך, למרות שהמיזם המשותף כלל לא יצא אל הפועל, תפרון נקלעה להליך משפטי שנסוב סביב המיזם. בנובמבר 2014 הוגשה נגד תפרון, ונגד החברה הבת שלה מקרו הלבשה, תביעה על סך כ-1 מיליון דולר. התובעת, חברת ILODEL, היא חברה המאוגדת בסרי לנקה, מספקת שירותים לחברות טקסטיל, ונמצאת בבעלות איש עסקים ישראלי, שחר אטיאס. לפי התביעה, תפרון פעלה מאחורי גבו והפרה התקשרות חוזית איתו. הטענה הייתה כי אטיאס הציג לתפרון שלוש חברות מסרי לנקה, אחת מהן היא ברנדיקס, וזאת במטרה לסייע לתפרון להפחית את הוצאותיה על-ידי העתקת חלק מהייצור לסרי לנקה. המגעים נוהלו ב-2011, אך דעכו, ואילו ב-2013 גילה אטיאס על חתימת מזכר ההבנות עם ברנדיקס ובתגובה טען כי הוא זכאי לעמלה על כך.

תפרון טענה בתגובה כי ההיכרות והקשר עם ברנדיקס נוצרו מספר שנים לפני שנוצר קשר בין התובע והחברה הבת מקרו, וכי במרוצת השנים התנהלו מעת לעת מגעים בין תפרון לברנדיקס, אשר לימים הבשילו לחתימת מזכר הבנות. נכון למועד פרסום הדוחות של 2015, לפני מספר שבועות, תפרון ציינה כי הצדדים החלו בהליך גישור. "החברה דוחה את טענות התובעת ומעריכה כי דין התביעה להידחות במלואה", כתבה תפרון, ולפיכך גם לא ביצעה כל הפרשה בדוחות בגין התביעה.

תפרון, שבשליטת ליטף מקנדה ובניהולו של גיל שמעון, נסחרת בשווי 77 מיליון שקל בבורסה בת"א. ב-2015 הכנסותיה הסתכמו ב-93.1 מיליון דולר, רמה דומה להכנסות 2014, אך ההפסד שלה גדל מ-800 אלף דולר ל-3.9 מיליון דולר.