בגלל הרפורמה: עיצומים בוועדות התכנון המקומיות

הוועדות המקומיות והמרחביות לתכנון ובנייה ביישובים רבים פתחו אמש בעצומים ויהיו סגורים גם היום עד להודעה חדשה ■ בוועדות לא תתקיים קבלת קהל, לא תתבצע הנפקת היתרים, אגרות בנייה ועוד ■  האוצר: "אנו נמצאים לקראת סיומו של מו"מ שנועד להביא לשיפור משמעותי בשכר העובדים"

נדלן בנייה מהנדסים / צילום: thinkstock
נדלן בנייה מהנדסים / צילום: thinkstock

חברי הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה והועדות המרחביות לתכנון ובנייה ביישובים רבים ברחבי הארץ פתחו בעיצומים אתמול בצהריים, עיצומים שנמשכים גם היום ויימשכו עד הודעה חדשה, כך נודע ל"גלובס". מדובר בצעד המתואם עם ההסתדרות הנובע מהתנגדות ועדי העובדים בוועדות התכנון לרפורמה שעתידה להיכנס לתוקף. המשמעות של העיצומים האמורים רחבה מאוד וכוללת אי-קבלת קהל, עצירה בהנפקת טפסי איכלוס (טופס 4), אי-הנפקת היתרים, אי-הנפקת אגרות בנייה וסגירת האפשרות להגשת תוכניות חדשות, בקשות לשינויי ייעוד ועוד. מדובר בחלק מהותי מעבודת ועדות התכנון והבנייה ביישובים רבים שעתידה להפריע למהלך העבודה התקין בוועדות. נציין כי העיצומים היו אמורים להתחיל כבר אתמול (א') בבוקר אך דיונים שהתקיימו בין ההסתדרות לאוצר ביום ה' עיכבו את העיצומים, והיה נראה כי הצדדים הגיעו להסכם. עם זאת, בסופו של דבר המגעים הגיעו למבוי סתום והעיצומים כאמור יצאו לדרך. 

"אנו מאוכזבים מכך שהמו"מ להסדרת זכויות עובדי הועדות עקב המעבר לעבודה בשיטת הרפורמה וזכויות עובדי הועדות המרחביות לא מתקדם, למרות מכתב שנשלח לשר האוצר על-ידי יו"ר הסתדרות המעו"ף ובו מתווה לפתרון של דרישות העובדים ונציגותם", כך במכתב שנשלח בשבוע שעבר לראשי ועדי העובדים בוועדות התכנון המקומיות והמרחביות לתכנון ובנייה על-ידי מנהל חטיבת עובדי הרשויות המקומיות בהסתדרות. "ישנם מעסיקים המפעילים לחץ על העובדים על-מנת שיפעלו בניגוד להנחיות ההסתדרות במקום שיפעלו לקידום זכויות העובדים ומציאת פתרון לנושאים שהועלו על-ידי העובדים ונציגותם. כפי שהנחה יו"ר הסתדרות המעו"ף במכתבו, אין לשתף פעולה עם פעולות אשר יש בהם כדי לקדם את הרפורמה, לרבות פעולות הכנה, "פיילוט", התחברות או קבלת כרטיס חכם וכן לא יתקבלו בקשות חדשות דרך מערכת הרישוי החדשה וכל זאת עד שיוסכמו כל הנושאים השנויים במחלוקת".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אנחנו נמצאים לקראת סיומו של משא ומתן שנועד להביא לשיפור משמעותי בשכר העובדים ותגמול בגין ביצועים, לצד מערך רחב היקף של הכשרות, הדרכות והוספה ניכרת של תקנים. מי שצפוי להרוויח מצעד זה הוא הציבור הרחב שכן הרפורמה שיזם מנהל התכנון תוביל לקיצור וייעול השירות לציבור הרחב".