שביעות-רצון מחברות הביטוח: הראל בפסגה, מגדל בתחתית

סקר שביעות-רצון והערכה של הסוכנים הפנסיוניים מחברות הביטוח מעלה כי אף אחת מהחברות לא הגיעה לציון המינימום שהגדירו הסוכנים

בורסה / צלם: פוטוס טו גו
בורסה / צלם: פוטוס טו גו

סוכני הביטוח טוענים: "רמת השירות של חברות הביטוח במגמת ירידה" - כך עולה מסקר שביעות-רצון והערכה של הסוכנים הפנסיוניים מחברות הביטוח בשנת 2016, שהוצג בכנס שנערך באילת, ושבו טוענים עוד הסוכנים כי "החברות ממשיכות לשווק ישיר בתנאים מועדפים ופוגעות בסוכנים".

מהסקר של הסוכנים, שנערך על-ידי מכון שריד, עולה כי חברת הביטוח הראל קיבלה את הציון המשוקלל הגבוה ביותר בענף, עם ניקוד 7; בעוד שחברת הביטוח מגדל סגרה את הרשימה עם ציון 5.4. כלל ביטוח עם 5.7, הפניקס עם 6.2, איילון עם 6.4 ומנורה מבטחים עם 6.8.

עם זאת, בלשכה ציינו כי "אף חברה לא עמדה ברף המינימום של הלשכה - ציון 8".

שביעות-רצון הכללית מהחברות בענף הביטוח הפנסיוני עומדת על 6.5, כשמגדל בתחתית עם 4.8, הבאה בתור היא כלל ביטוח עם ציון של 6, ובפסגה הראל עם שביעות-רצון כללית של 7.7.

בנוגע לדירוג החברות בהיבטי התביעות אמרו הסוכנים כי "שביעות-הרצון הגבוהה ביותר ממשך זמן הטיפול בתביעות היא בקרב סוכנים העובדים עם הראל ומנורה מבטחים. סוכנים העובדים עם מגדל וכלל הביעו את שביעות-הרצון הנמוכה ביותר ממשך זמן הטיפול בתביעות".

הציון הממוצע למשך הטיפול בתביעה עמד על 6.2, והציון הממוצע על ההוגנות על טיפול בתביעה עמד על 6.8. הראל, מנורה ואיילון מובילות את הדירוג בשני היבטים אלה, בסדר יורד.

כך או כך, לדברי נשיא לשכת סוכני הביטוח, אריה אברמוביץ', "שירות לקוי שמקבל סוכן הביטוח הוא שירות לקוי שמקבל המבוטח".

מנגד, גורם ניהולי בכיר בקרב חברות הביטוח אומר: "זה לא שהשירות מידרדר. הדרישות מעמיקות ומסתבכות כל הזמן. החברו משקיעות יותר ויותר, אבל הן נדרשות להרבה מאוד בזמן קצרצר, בגלל הרגולציה".