האקזיט ושכרו: שלושת המייסדים של Rocketick יגרפו כ-30 מיליון ש'

החברה הישראלית שעוסקת בתכנון וייצור שבבים נמכרה ל-Cadence האמריקאית תמורת 40 מיליון דולר ■ בחברה, שהוקמה לפני 9 שנים על ידי יוצאי יחידת 8200, הושקעו רק 7 מיליון דולר ■ אביגדור וילנץ שהשקיע בחברה יקבל כמיליון דולר

חברת טכנולוגיה ישראלית נוספת עושה את דרכה לזרועותיה של חברת טק זרה. Rocketick Technologies, שהוקמה לפני 9 שנים, נמכרת לחברה האמריקאית Cadence Design Systems תמורת עד 40 מיליון דולר, לפי הערכות. Rocketick גייסה מאז הקמתה, לפי נתוני IVC, כ-7 מיליון דולר כך שמדובר בהחזר די יפה "על הכסף" - כמעט 6.

הפתרון של Rocketick נועד לסייע בתהליך התכנון והייצור של שבבים. בתהליך כזה נוצרים לפעמים צווארי בקבוק, והטכנולוגיה של החברה הישראלית מאפשרת האצה של סימולציה של בדיקת שבבים וכך מסייעת בפתיחת אותם צווארי בקבוק. Cadence, שנסחרת בשוק ההון האמריקאי לפי שווי של 7 מיליארד דולר, מפתחת פתרונות סימולציה לתהליכים אלו ומכאן הסינרגיה בין שתי החברות.

לפי הודעת Cadence, הטכנולוגיה של Rocketick, שנקראת RocketSim, יכולה להאיץ את הסימולטור Incisive Enterprise של החברה האמריקאית ולספק עד פי 6 האצה עבור סימולציות register transfer level, עד פי 10 האצה במקרה של סימולציות שנקראות Gate level ועד פי 30 בסימולציות DFT ברמת Gate level וזאת בשימוש על שרת מרובה ליבות סטנדרטי.

הטכנולוגיה של החברה הישראלית כבר נמצאת בשימוש של מספר חברות סמיקונדוקטור דוגמת Nvidia, צורן ומלאנוקס הישראליות. Nvidia היא אחת המשקיעות בחברה הנרכשת.

עוד ציינה Cadence בהודעתה כי הטמעת הטכנולוגיה של Rocketick תשמש אותה לחיזוק אסטרטגיית ה-System Design Enablement שלה, על ידי מתן פתרון סימולציה בעל ביצועים גבוהים במיוחד המאפשר האצה של פיתוח מערכות הלקוח. מכיוון שהחברות כבר שיתפו פעולה בעבר, הטמעת הטכנולוגיה של Rocketick צפויה לעבור באופן חלק בתוך סימולטור Incisive Enterprise של החברה האמריקאית, זאת ללא צורך.

Rocketick הוקמה על ידי שלושה מיוצאי יחידה 8200 המובחרת של חיל המודיעין: אורי טל, שמכהן כמנכ"ל; תומר בן דוד, שמשמש כסמנכ"ל מחקר ופיתוח; ושי מזרחי, שמשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות.

מבדיקת "גלובס" עולה כי לטל ומזרחי נותרה החזקה של 8% כל אחד בחברה, ולכן כל אחד מהשניים יקבל 3.2 מיליון דולר, 12 מיליון שקל. לבן דוד נותרו 3.7% ולכן יקבל 1.5 מיליון דולר, 6 מיליון שקל. משקיע פיננסי בחברה ששמו מוכר הוא אביגדור וילנץ, לו החזקה של 2.4% ולכן יקבל כמיליון דולר. קופון ממש קטנטן לעומת שווי הונו הכולל, אך עדיין קופון נחמד.

רוקטיק
 רוקטיק

בעלי המניות בRocketick
 בעלי המניות בRocketick