בצל הביקורת: מצלמות מהירות חדשות - צפו במיקומיהן

מבקר המדינה הזהיר: קצב ייצור אדיר של מאות אלפי דוחות בשנה גורם לפקק במערכת, להתיישנות של דוחות ולאכיפה לא יעילה ■ למשטרה לא אכפת והפרויקט מתקדם על טייס אוטומטי. דוגמה טובה היא המצלמה החדשה על כביש הסרגל

חדשות הרכב, מצלמת מהירות כביש הסרגל/ צילום: אתר מיצו
חדשות הרכב, מצלמת מהירות כביש הסרגל/ צילום: אתר מיצו

בדוח האחרון של מבקר המדינה ספגה המשטרה ביקורת רבה על חוסר היעילות של מצלמות המהירות ועל העובדה, שהקצב המואץ של ייצור הדוחות שלהן - מאות אלפים בשנה - גורם לפקק במערכת, להתיישנות של דוחות ולאכיפה לא יעילה.

אולם בינתיים, נראה שהביקורת לא מחלחלת אל הממונים על הצבת המצלמות והפרויקט מתקדם על טייס אוטומטי. דוגמה טובה היא מצלמת הגאטסו החדשה, שהוצבה השבוע על כביש הסרגל מכיוון עפולה לכיוון מגידו בקילומטר ה-36. נראה כי מדובר במלכודת קלאסית, שתכליתה המרכזית היא ייצור סיטוני של דוחות בלבד. זהו קטע ישר, רחב ופתוח לחלוטין שבלילה כמעט אינו מואר. לפיכך, אפשר להניח שחלק גדול מהדוחות שיונפקו שם יהיו על מהירויות נמוכות יחסית שהן מהירויות קנס בלבד.

עוד מצלמה נוספה באחד הצמתים הסואנים ביותר של כפר סבא בצומת הרחובות בן יהודה וכצנלסון לכיוון מזרח. זוהי מצלמה שמתפקדת גם כמצלמת אור אדום וגם כמצלמת מהירות.

ונסיים בעוד משפט אחד מדוח מבקר המדינה, עד מועד סיום הביקורת עלה פרויקט א-3 יותר מ-100 מיליון שקל. חרף הכשלים בתפעול המערך, הזמין בשנת 2015 המשרד לביטחון פנים 40 מצלמות נוספות.