בג"ץ קבע: ראש הממשלה יכול להחזיק בתיקים נוספים

דחה את העתירה שהגישה מפלגת יש עתיד נגד כהונתו במקביל של רה"מ בנימין נתניהו ב-4 משרדים שונים מלבד משרד ראש הממשלה ■ ההחלטה התקבלה ברוב של 4 שופטים נגד אחד

בנימין נתניהו בועדת הכלכלה - דיון על מתווה הגז / צילום: דוברות הכנסת
בנימין נתניהו בועדת הכלכלה - דיון על מתווה הגז / צילום: דוברות הכנסת

בג"ץ החליט היום (ד') לדחות את העתירה שהגישה מפלגת יש עתיד נגד כהונתו במקביל של ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-4 משרדים שונים מלבד משרד ראש הממשלה.

בימים אלה נתניהו משמש גם כשר החוץ, כשר התקשורת, כשר לשיתוף-פעולה אזורי וכשר הכלכלה.

יש עתיד טענה בעתירתה כי על-פי חוק יסוד: הממשלה, ראש הממשלה לא יכול לכהן גם כשר. ברוב של 4 שופטים נגד אחד קבע בג"ץ כי ראש הממשלה יוכל להחזיק בתיקים נוספים.

בחודש אוגוסט אשתקד קיבל בג"ץ את עתירת יש עתיד נגד מינויו של ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) לסגן שר במעמד שר בעוד נתניהו מכהן מעליו כשר הבריאות. המשמעות הייתה היא שנתניהו חויב למנות שר בריאות במשרה מלאה, ושהוא עצמו לא יוכל לכהן בתפקיד. בעתירה נקבע כי יש למנות שר בריאות חדש בתוך 60 ימים.

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את החלטת בג"ץ ומקבלים אותה גם כשהוא פוסק כנגדנו. במישור המשפטי והחוקתי, זהו סוף פסוק. במישור הפוליטי, אזרחי ישראל צריכים להחליט בעצמם האם זה מצב עניינים סביר בעיניהם שאין למדינה שר חוץ, שר כלכלה, שר תקשורת ושר לשיתוף-פעולה אזורי, והאם לדעתם ראש הממשלה יכול למלא את כל התפקידים האלה ביחד ולתת להם את השירות המגיע להם". 

העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין רונן אביאני וגיא בוסי.