בנק לאומי: חשיפה מנייתית "ממוצעת" בתיקים, לרכוש הגנות

לאומי: לא להגדיל את החשיפה לשווקים מתעוררים בתיקי ההשקעות,  זאת לאור ההתפתחויות בכלכלת סין, והצפי שכלכלות מתעוררות נוספות שנמצאות במשבר לא יעברו לפסים של צמיחה בתקופה הקרובה

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

בסיומו של שבוע מסחר חיובי בבורסת תל אביב, מפרסמים היום (ו') בבנק לאומי את הסקירה השבועית, במסגרתה הם ממשיכים בהמלצה על חשיפה מנייתית "ממוצעת" בתיקים, לאור הערכה שקצב צמיחה חיובי (גם אם מתון) במהלך שנת 2016, והרכב הצמיחה, יתמכו בשיפור מסוים ברווחיות הפירמות הן בחו"ל והן בישראל.

"ניתן לרכוש הגנות על החשיפה המנייתית בחו"ל ובישראל, לאחר הירידה החדה שהתרחשה בתנודתיות הגלומה באופציות על מדדי המניות המרכזיים בחודשיים האחרונים, והירידה בעלות הגנות אלו", נכתב בהקשר זה.

כלכלני הבנק מנתחים את נתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה ומעריכים כי הם מצביעים על קצב צמיחה חיובי, גם אם מתון. "תהליך הורדת התחזיות לצמיחה העולמית על ידי גופי המחקר המובילים בעולם צפוי להמשך, וצמיחה זו צפויה להסתכם השנה בשיעור דומה לשנת 2015. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר", מוסיפים בלאומי.

המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון בהשוואה להעלאות ריבית בעבר. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות. קצב האינפלציה העולמי צפוי לעלות בהדרגה, גם כתלות במחירי האנרגיה והסחורות.

בשלב זה ממליצים בלאומי שלא להגדיל את החשיפה לשווקים מתעוררים בתיקי ההשקעות. זאת, לאור ההתפתחויות בכלכלת סין, והצפי שכלכלות מתעוררות נוספות שנמצאות במשבר לא יעברו לפסים של צמיחה בתקופה הקרובה. יחד עם זאת, העלייה החדה במחירי הסחורות, עשויה להקל במידת מה על מצבן של מדינות יצואניות חומרי גלם. בלאומי מותירים את המלצתנו ל"חשיפת שוק" במניות שווקים מתעוררים.