שלושת מייסדי Crosswise יקבלו 30 מיליון דולר בחלוקה שווה

Crosswise, המתמחה באיסוף וניתוח מידע על משתמשים, נמכרת לאורקל תמורת 50 מיליון דולר, פי 10 על מה שהושקע בה עד כה, 5 מיליון דולר

רון רייטר / צילום: Crosswise
רון רייטר / צילום: Crosswise

הקצב הגבוה לפיו נרכשות חברות טק ישראליות צעירות גורם לרובנו להפוך לקהי חושים כאשר מדובר באקזיט ששוויו "רק" כמה עשרות מיליוני דולרים. הודעה לפיה חברה ישראלית נרכשת לפי שווי של 50 מיליון דולר לא תגרום לנו להגיד "וואו" להבדיל מהודעה על רכישה לפי שווי של 500 מיליון דולר, וזה הגיוני ולגיטימי.

ועדיין, אקזיט של 50 מיליון דולר אין פירושו יצירת עושר לא מבוטל למייסדי הנרכשת, ואולי להיפך: דווקא באותן חברות קטנות, שלא גייסו הרבה מאז הקמתן, שיעור ההחזקה של המייסדים לא דולל משמעותית כמו בחברות גדולות, וכאשר הן נרכשות לפי מחיר המשקף החזר דו ספרתי "על הכסף" - המייסדים לעיתים מצליחים לגזור קופון די נאה.

וזה אכן המקרה של Crosswise הישראלית שביום חמישי האחרון התברר כי אורקל, ענקית הטק האמריקאית, תרכוש אותה תמורת 50 מיליון דולר. אורקל הודיעה על כך באתר הבית שלה. אורקל, נזכיר, נסחרת בשוק ההון האמריקאי לפי שווי של 170 מיליארד דולר.

"אורקל ישראל" הוקמה ב-1996 ומשמשת כזרוע השיווק, התמיכה, היישום וההדרכה לסל הפתרונות המלא של החברה. אורקל העולמית ביצעה בישראל מספר רכישות, ומרכז הפיתוח המקומי של אורקל התגבש סביב רכישת חברות תוכנה דוגמת קונברג'ין, הייפרול, פרימוורה ודימנטרה, וכן סניפים ישראלים של חברות בינלאומיות שנרכשו על ידי אורקל העולמית דוגמת Sun, וחברת Hyperion. רק באחרונה הצטרפה לרשימת הנרכשות הישראליות שלה Ravello Systems - עבורה שילמה כחצי מיליארד דולר, שווי שאכן גרם לרובנו להגיד "וואו".

אורקל ישראל מעסיקה כ-400 עובדים (אחרי רכישת Ravello ו- Crosswiseמדובר בקצת יותר) , בהם 250 מקצועני תוכנה, וכולם פרוסים ב-4 מרכזי פעילות: פתח תקוה, הרצליה, אור יהודה ובאר שבע. מנכ"ל אורקל ישראל הוא עוזי נבון.

Crosswise הוקמה רק לפני 3 שנים והיא פיתחה טכנולוגיה לאיסוף וניתוח מידע על משתמשים ממגוון של מכשירים בהם הם משתמשים, החל מסמארטפון, דרך טאבלט, וכלה במחשב נייד ומחשב נייח. המידע מיועד לצרכי פרסום, פרסונליזציה ואנליזה. החברה, שגייסה רק 5 מיליון דולר מאז הקמתה - דהיינו במכירתה קיבלו המשקיעים בה החזר של פי 10 "על הכסף" - הוקמה על ידי סטיבן גלנץ, המכהן כמנכ"ל; יהונתן זידנר, סמנכ"ל טכנולוגיה, ורון רייטר, סמנכ"ל מו"פ.

לפי רשם החברות, לכל אחד מהשלושה נותרו 19.7% מהון החברה וזה אומר שכל אחד מהם יקבל 9.9 מיליון דולר (38 מיליון שקל, ברוטו לפני מס). זה למעשה אומר ששלושת המייסדים יגרפו כמעט 60% משווי החברה, וזו דוגמה למה שטענו בתחילת דברינו. המשקיעה הפיננסית הכי גדולה בחברה היא קרן גיזה לה יש החזקה של 15%. משקיעים פרטיים נוספים מוכרים הם משה ליכטמן, בעברו נשיא מיקרוסופט ישראל, והיזם רפי גדרון שכל אחד מהם יקבל חצי מיליון דולר.

ממעקב "גלובס" עולה כי מתחילת השנה נמכרו 12 חברות ישראליות תמורת 1.7 מיליארד דולר. המכירה הגדולה ביותר הייתה זו של Ravello על ידי אורקל, ואחריה Leaba Semiconductor על ידי סיסקו (320 מיליון דולר). את השלישייה הראשונה סוגרת רכישת RRMedia הציבורית תמורת 242 מיליון דולר למתחרתה SES האמריקאית.

Crosswise

שנת הקמה: 2013

מה החברה עושה: איסוף וניתוח מידע על משתמשים לצרכי פרסום, פרסונליזציה ואנליזה

מייסדים: סטיבן גלנץ, מנכ"ל; יהונתן זידנר, סמנכ"ל טכנולוגיה; רון רייטר, סמנכ"ל מו"פ

סך גיוסי הון עד כה: 5מיליון דולר

מספר עובדים: 30

מקור: IVC-Online

בעלי המניות ב?Crosswise
 בעלי המניות ב?Crosswise

רון רייטר, יהונתן זידנר, סטיבן גלנץ / צילומים: Crosswise
 רון רייטר, יהונתן זידנר, סטיבן גלנץ / צילומים: Crosswise