הדיווח של אינסייטק חושף: סימנס היא שמקדמת עימה שת"פ

שתי החברות חתמו על מזכר הבנות לא מחייב להתאמה בין מכשירי ההדמיה שלהן

חברת אלביט מדיקל הודיעה היום כי החברה הבת שלה (31.6%) אינסייטק, המפתחת מכשור רפואי לניתוחים לא פולשניים, חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם חברה בינלאומית גדולה מתחום ההדמיה, להתאמה הדדית של המכשירים של החברות. כיום המכשיר המסחרי של אינסייטק פועל בתאימות רק עם מכשירי ההדמיה של GE, שהיא גם בעלת מניות (כ-10%) בחברה.

שם החברה הבינלאומית לא נחשף בהודעה, אולם הקובץ שעלה לאתר המאי"ה, נקרא "SIMENS_160416", מה שמפחית מרמת אי הוודאות. סימנס היא אחת מיצרניות מכשירי ההדמיה המובילות בעולם, לצד GE ופיליפס.

בשנה האחרונה GE, שהייתה בעבר משקיעת הדגל באינסייטק וגם המשווקת שלה, מכרה חלק מהחזקותיה, בעיקר לקרן יורק, בעלת השליטה החדשה בחברה. לדברי ד"ר קובי וורטמן, סגן יו"ר החברה, "GE החליטה בשנה האחרונה לממש חלק מהשקעתה בחברה, ובעקבות זאת גם הסכימה להתיר את הבלעדיות ולאפשר לנו לעבוד עם חברות נוספות".

- מה הוביל אותה לוותר על הבלעדיות ולהקטין את השקעתה?

וורטמן: "GE ממוקדת היום בתחום האבחון, בעוד אנחנו מכשיר לא אבחוני אלא טיפולי. כמו כן, אנחנו משווקים את המוצר שלנו תוך מיקוד ברופאים מטפלים, ופחות ברדיולוגים, בהם ממוקדת GE. בעבר GE השקיעה בחברה כדי להרחיב את שוק ה-MRI, ואני מעריך שהיא גם רצתה לתת קדימות למכשיר שלה בשוק זה, אולם היום מה שמנחה אותה יותר הוא אסטרטגיית המיקוד שלה בשוק האבחון".

מערכת ה-Exablate של אינסייטק מאפשרת צריבה של רקמה בגוף ללא נזק לרקמות אחרות, כתחליף לניתוח. זאת, על ידי מיקוד של אנרגיית אולטרהסאונד מכמה כיוונים ברקמה המיועדת לצריבה. מכשיר ה-MRI משמש להכוונה של האולטרהסאונד.

היישום המסחרי המוביל של החברה הוא מכשיר להסרת שרירנים (גידולים שפירים) ברחם, ויש לה גם מוצר מסחרי לטיפול בגרורות בעצמות אצל חולי סרטן. בשנה שעברה הושק באירופה מכשיר של החברה המיועד להסרת רקמות במוח ללא פתיחת הגולגות (גולת הכותרת של יכולות המכשיר), תחילה בתחום הטיפול ברעד שאינו ממקור של פרקינסון. החברה מקווה כי המוצר יאושר לשיווק בארה"ב עוד השנה.

בשנת 2015 רשמה החברה הכנסות של 16.1 מיליון דולר, ירידה של 29% לעומת 2014. הפסדיה עמדו על 24.2 מיליון דולר, לעומת 17 מיליון דולר בשנה שעברה.