ירי במסעדה ובריחת מחבל: המשטרה תרגלה תרחיש אימים בת"א

משטרת ת"א ערכה תרגיל המדמה תרחיש של פעולת טרור הדומה לזו שהתרחשה ברחוב דיזנגוף ■ באימון השתתפו מאות שוטרים ויחידות נוספות, והושם דגש על תפקוד מוקד 100 בעת דיווחים על הימלטות מחבל

פיגוע / צילום: משטרת מחוז שי
פיגוע / צילום: משטרת מחוז שי

כמעט חמישה חודשים אחרי הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב ושבוע לפני חג הפסח, פתחה היום (א') משטרת ישראל בתרגיל המדמה תרחיש של פעולת טרור הזהה לזו שהתרחשה ברחוב דיזנגוף. כחלק מההכנה להתמודדות עם סוגים שונים של פיגועים, דימתה המשטרה במרכז התרגיל פיגוע ירי לעבר מסעדה ובית קפה הומי אדם, ולאחר מכן בריחה של המחבל מהעיר תוך חטיפת נהג מונית.

בתרגיל, שעליו החליט מפקד מחוז תל אביב ניצב משה אדרי, השתתפו מאות שוטרים ממחוז תל אביב, יחידות מיוחדות וכוחות של מגן דוד אדום. הוא נערך בכמה מוקדים באזור המרכז, בהם באזור התחנה המרכזית החדשה שבדרום תל אביב ובאזור קניון ארנה בהרצליה.

במשטרה החליטו לשים דגש באימון זה על תפקודו של מוקד 100. במסגרת התרחיש שתורגל, נבדק כיצד מגיב המוקד לשיחות של נוסעי "אגד" המדווחים על עליית המחבל לאוטובוס בהימלטותו מ תל אביב . זאת, תוך הפעלת יחידות המשויכות למחוזות נוספים כחלק מהמצאים ללכוד את המחבל.

גורם במשטרת תל אביב סיפר כי מטרת התרגיל היא לבחון את היערכותם ומוכנותם של הכוחות. זאת, כאמור, תוך שימת דגש חזק על שיפור ההתמודדות עם אירועים כמו זה שהתרחש ב-1 בינואר במרכז תל אביב. בפיגוע, שבו נרצחו שני הצעירים אלון בקל ושמעון רואימי, פתח באש המחבל נשאת מלחם לעבר בר "סמטא" שברחוב דיזנגוף בעיר. מיד לאחר מכן הוא נמלט, וחוסל בידי המשטרה בערערה רק לאחר מצוד ממושך.