שוק ההנפקות רותח: בזק ובזן יגייסו היום לפחות 1.2 מיליארד ש'

בזק מעוניינת לגייס לפחות 800 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה 9 ■ בזן מעוניינת לגייס לפחות 400 מיליון שקל באמצעות הרחבת שתי סדרות: האחת דולרית והשנייה שקלית

שוק ההנפקות רותח והיום מנסות לגייס כסף בזק  ובזן . החברות ירחיבו סדרות אג"ח שנמצאות כבר בשוק ולאור עודפי המזומנים של המוסדיים והמרדף אחרי תשואות נראה כי שתי החברות לא יסתפקו ב-1.2 מיליארד שקל וברמות מחירים מסוימות אף יגדילו את הגיוס.

הגיוס של בזק יתבצע באמצעות הרחבה של בזק אגח 9  שנסחרת היום בתשואה של 2.82%. מחיר המינימום במכרז המוסדי משקף לסדרה תשואה אפקטיבית של 3.14%, כלומר מרווח של 158 נקודות מהממשלתי המקביל. לציין כי ההערכות הן שסדרת האג"ח שמורחבת היום צפויה להיכנס למדד התל-בונד השקלי בעדכון הקרוב (בחודש מאי) מה שאמור להניב לרוכשים בהנפקה רווחים בפרק זמן קצר.

החברה השנייה שמגייסת היום היא בזן שאמנם הרבעון הרביעי של השנה סימן את סוף עידן רכישת הנפט במחירים נמוכים במיוחד אבל עדיין מרווחי הזיקוק גבוהים (יחסית) מה שיתמוך בתוצאות הכספיות שלה ונראה שבסך הכל החברה משתפרת. האג"ח של בז"ן מדורג על מעלות בדירוג BBB פלוס ישראלי מחירי המינימום שמבקשת החברה משקפים תשואה שקלית בבזן אגח ה ' של 5.1% (מרווח של 400 נקודות) ותשואה דולרית אפקטיבית בבזן אגח ו  של 6%.

בז"ן סוחבת על גבה חוב דולרי של כ-1.5 מיליארד דולר. היקף חוב כזה מעיק על בז"ן, אולם בשוק ההון מסתובבות הערכות כי דירוג החברה עשוי לעלות השנה במידה והחברה תמשיך במגמת השיפור של הרבעון הרביעי. אם אכן דירוג החברה יעלה הרי שהחברה עשויה להיכנס למדדי התל בונד ואז הביקושים מכיוון קרנות הנאמנות ותעודות הסל יתמכו באג"ח.

כדי להיכנס למדדים דירוג האג"ח צריך להיות לפחות A מינוס ואם החברה תצליח לשפר את הדירוג שלה השנה הרי שכבר בעדכון של נובמבר היא עשויה להיכנס למדדים ואז תשואה אפקטיבית שקלית של 5.1% תיחשב תשואה לא רעה בכלל בעולם של ריביות אפס.

את הנפקת בזק הובילה לידר הנפקות.