מי הגיע לערב ההתרמה שערכה עמותת ידידי בילינסון?

וגם: שר הפנים לשעבר גדעון סער קיבל אזרחות כבוד בירוחם

דודי ויסמן, פיני כהן וברוריה ויסמן / צילום: אביב חופי
דודי ויסמן, פיני כהן וברוריה ויסמן / צילום: אביב חופי

שירים ועסקים

הנה עוד דוגמה לכך שעסקים ויצירה משתלבים יחד. במוצ"ש האחרון השיקה גילה לפידות, מבעלי קבוצת לפידות, את ספרה השביעי "ויחייכו המלאכים" בוינו סוקה בהרצליה פיתוח, מאורע שמשך אליו כמה וכמה חברים בהם אנשי ונשות עסקים. בהתאם למועד, המארחים והאורחים ניצלו את ההזדמנות להרמת כוסית חגיגית לפסח יחד עם ג. יפית, בעלת סטימצקי.

על האירוע ניצח המלחין והמנצח גיל שוחט, חברה של לפידות, שאף הודיע כי ילחין שירים שלה לכבוד מופע שיועלה בקרוב. השתתפותו של שוחט שמחה את הלנה גלזר, יו"רית הנהלת ויצ"ו העולמית וסגנית נשיא הקונגרס היהודי העולמי, מאחר שהיא מכירה את שוחט מאז היה בן 6.

נאוה ברק, שרק לפני שבוע חגגה יום הולדת, בירכה את לפידות בעוד הרבה שנות יצירה, ולפידות התחייבה לעמוד במשימה ולהוציא ספר נוסף עוד השנה. באורחים: הבעל עמי לפידות, נשיא קבוצת לפידות וילדיהם קובי, אלינור, ואילן; שלום זינגר; נירה ואוריאל רייכמן; לינדה ויצחק סגול; ננסי נאסר; אסתר ועמנואל מור; אבי ומרטי פזנר; עתליה שמלצר; נורית ופרופ' יוסי לסינג; צילה וגיורא ירון; עופרה וחיים יעקובי; דליה ומשה ממרוד; ואחרים.

שלום זינגר, גילה לפידות, נאוה ברק / צילום: אלירן אביטל
 שלום זינגר, גילה לפידות, נאוה ברק / צילום: אלירן אביטל

מברכים את הסטארט-אפים ומזהירים מאקזיטים

וגם: מנכ"ל פלאפון מבקש סליחה

חממות יזמות ממשיכות לצוץ כפטריות אחרי הגשם. הפעם מדובר בפעילותו של המרכז ליזמות NOVUS של בית הספר למינהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל, מייסודה של פרופ' דפנה קריב, שהתארח בסוף השבוע האחרון בבורסה לניירות ערך בתל-אביב.

במנטורים: מיקי בלומנטל, שותף מנהל במשרד רואי החשבון פהאן קנה; ינון לנדנברג, יזם סדרתי, מייסד אידיאלוג'יק וחברת היזמות sFBI; עינת נמש, מנהלת הפעילות של SEARS IL; יעל ארד, מדליסטית אולימפית, יזמית ויו"רית הוועדה המקצועית בוועד האולימפי; מיכל מיכאלי, מייסדת ושותפה מנהלת ב-va Ventures; ניב קורח, מנהל ב-Eva Ventures; ואחרים.

בשופטים: יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך; רן גוראון, מנכ"ל פלאפון; יפעת אורון, מנכ"לית לאומי טק; פיונה דרמון, שותפה וסמנכ"לית בקרן ההון סיכון JVP ונועה סגרה, דירקטורית משקיעים בקרן, וניר ייני ממשרד רואי החשבון פהאן קנה.

במיזמים: משחק לחינוך פיננסי, אפליקציית תשלומים לבתי עסק בתחום חיי הלילה, הגה חכם המתריע מפני הירדמות, ועוד.

גל לנדאו, משנה למנכ"ל ו-COO הבורסה לניירות ערך, בירכה את היזמים, אולם יצאה נגד מה שהגדירה כמרדף אחר האקזיט ואמרה כי "תרבות האקזיטים פוגעת קשות במודל הבורסה, ופירושה אובדן מוחות והכנסה למדינה".

כאמור, באירוע השתתף גם רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, ש"זכה" לאחרונה לקבלת פנים מאתגרת לתפקיד החדש, כאשר מיד עם כניסתו אירעה תקלה נרחבת ברשת טלפון. גוראון לא חשש להתייחס לאינצידנט, ופתח את דבריו בהתנצלות. לא בטוח שכל הלקוחות יסתפקו בפיצוי או במילות סליחה, אבל היי, לפעמים גם זה חשוב.

ייני, אורון, ביינארט, קריב, גוראון, סגרה ודרמון / צילום: פבל זילברמינץ
 ייני, אורון, ביינארט, קריב, גוראון, סגרה ודרמון / צילום: פבל זילברמינץ

סער במדבר

גדעון סער קיבל אזרחות כבוד בירוחם

גדעון סער, שר הפנים לשעבר, הגיע השבוע לירוחם ולא במקרה - הוא כנראה השתמש בווייז, אבל גם הוזמן למועצה המקומית על מנת לקבל אזרחות כבוד, זאת הודות לפועלו בנושא הגבולות והקרקעות בנגב. סער נפגש בתחילה עם מיכאל ביטון, ראש המועצה המקומית, ועם רעייתו אילנה, במלון אירוס המדבר.

בת זוגו של סער, גאולה אבן-סער, מגישת החדשות בערוץ 1, הגיעה בנפרד ישירות לטקס, שם שמעה את סער מכריז כי על ירוחם להיות בלב ובנפש ולא רק בווייז.

אילנה ביטון מימין, וגאולה אבן /  צילום: דוברות ירוחם
 אילנה ביטון מימין, וגאולה אבן / צילום: דוברות ירוחם

לשי באב"ד אין טענות לעידן עופר

מי סבור שיש לפעול לצמצום שכר הבכירים, ולמה דוד ברודט לא הגיע?

השבוע נערך ערב גאלה של לשכת רואי החשבון, בו התארח גם שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר. באב"ד, שהגיע באיחור אלגנטי בשעה 22:30 (לדבריו: בשל פגישה עם השר) התייחס לשכר הבכירים ואמר: "אני לא אוהב את העליהום שנעשה על בעלי עסקים. בעל הון או בעל חברה אמור למקסם את הרווח שלו. כל עוד זה נעשה ללא מעבר על החוק זה בסדר גמור, המדינה היא זו שאשמה, לי אין טענות לעידן עופר. הוא פעל במסגרת החוק. יש לי טענה נגד המדינה שלא עשתה בעניין כלום לאורך שנים". הרצאתו של באב"ד הסתיימה בחצות.

יצוין כי יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, שהיה אמור להופיע בכנס ושמו אף הוזכר בהזמנה, נפקד בסופו של דבר.

את הפאנל הנחתה רו"ח איריס שטרק, סגנית נשיא לשכת רואי החשבון, שאמרה מצידה כי "הגבלת שכר הבכירים במגזר הפיננסי היא ראויה, מאחר שמדובר בניהול כספי ציבור. לא ייתכן שמנהל בחברה מפסידה ימשיך לקבל שכר בהיקף של מיליוני שקלים. על מנהלים להיות מתוגמלים באופן שיבטא את הישגיהם בראייה ארוכת טווח, ויחד עם זאת לשמור על צניעות, כך שנורמות השכר לבכירים לא יהיו מנותקות מהמציאות".

יהודה בן אסייג, מנכ"ל מנורה מבטחים, בדק את דעת הקהל ושאל את הנוכחים מי סבור שהגבלת השכר באמת תצמצם את הפערים בחברה. התוצאה: ככל שנוגע הדבר למשתתפים, הגבלת שכר הבכירים לאו דווקא תצמצם את הפער.

בערב הוענק גם אות הוקרה על תרומה למשק ולכלכלה לרו"ח פנחס (פני) קימלמן, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של אסם השקעות בע"מ, ולחברת אלביט, זאת בהתאם להחלטתה של ועדת איתור שכללה את רו"ח יזהר קנה, נשיא הלשכה, רו"ח אלינה פרנקל רונן, סגנית הנשיא ויו"רית פורום מנכ"לים מנהלי כספים וחשבים ואת ברכה יאסי, מנהלת המועדון הפיננסי.

אלינה פרנקל רונן, שי באב"ד,  יזהר קנה /  צילום: מיכאל גולדנברג
 אלינה פרנקל רונן, שי באב"ד, יזהר קנה / צילום: מיכאל גולדנברג

טיפול כירורגי במערך הבריאות

מי הגיעו לערב ההתרמה שערכה עמותת ידידי בילינסון?

מוזיאון תל-אביב אירח השבוע ערב התרמה להכשרת צוותים רפואיים מהמערך הכירורגי בבית החולים בילינסון, אליו הגיעו שלל אנשי ונשות עסקים. המשתתפים התרגשו מדבריו של נמרוד, לוחם צנחנים שנפצע במבצע צוק איתן, החלים וחזר פעילות מלאה כמטפס הרים.

את הזווית הרפואית של הסיפור, העניק פרופ' חנוך קשתן, מנהל המערך הכירורגי בבילינסון. לא רק התרגשות נרשמה, אלא גם תרומה - פנחס (פיני) כהן, יו"ר עמותת הידידים, הודיע בסוף האירוע כי נאספו בו 700 אלף שקל. "אנו בעמותת הידידים מאמינים שהשקעה בחינוך ובהשלמת ידע רפואי בבתי חולים מובילים בעולם, יסייעו בידי הרופאים וצוותי הסיעוד להיות טובים יותר. אנו שמחים על האפשרות לתת להם ללמוד ולהעביר את הידע הלאה לעמיתיהם לצוות".

ד"ר ערן הלפרן, מנהל בתי החולים בילינסון והשרון אמר כי "להשקעה בדור העתיד חשיבות עצומה. בזכות הכסף אנו יכולים להמשיך ולפתח את ההון האנושי במערך לכירורגיה". באירוע נכחו בין היתר: ברוריה ודודי ויסמן, שבסוף השבוע שעבר רכש את סונול בעבור כ-450 מיליון שקל; ורדה ובעז דותן, ממיסדי אמדוקס; יורם פטרושקה; לובה יעקובסון; עו"ד גיל רוה; יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט; משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי; ירון קריסי, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי; אברהם קוזניצקי, יו"ר מנרב; זיו יעקבי מנכ"ל משותף באקרו נדל"ן; ואחרים.

דודי ויסמן, פיני כהן וברוריה ויסמן / צילום: אביב חופי
 דודי ויסמן, פיני כהן וברוריה ויסמן / צילום: אביב חופי