מנכ"ל צים הפורש מייעץ לממשלה בהתנדבות על הרפורמה בחח"י

רפי דניאלי השתתף היום בישיבה פנים-ממשלתית בעניין הרפורמה

רפי דניאלי / צילום: תמר מצפי
רפי דניאלי / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל צים הפורש, רפי דניאלי, מייעץ לממשלה כדי להתניע את הרפורמה במשק החשמל - כך נודע ל"גלובס". דניאלי הגיע היום (ג') לפגישה שהתקיימה במשרדי קצא"א בתל-אביב בתור יועץ של משרד האוצר. הוא לא יקבל שכר עבור תפקידו כיועץ.

היום התקיימה במשרדי קצא"א בתל-אביב פגישה פנים-ממשלתית רבת-משתתפים אליה הגיעו נציגים ממשרדי האוצר והאנרגיה, רשות החברות הממשלתיות ורשות החשמל. בפגישה נדונה שאלת ההשלכות הפיננסיות של הרפורמה. מחר ובעוד יומיים יצטרפו לפגישות נציגי הוועד וההנהלה.

המשתתפים הופתעו לגלות בחדר הישיבות את רפי דניאלי. במשך 38 שנה עבד דניאלי בחברת הספנות צים, ובתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל. לפני שלושה חודשים הודיע לדירקטוריון החברה על רצונו להתפטר מתפקידו, ובינתיים הוא ממשיך לכהן כמנכ"ל עד למציאת מחליף. באב"ד, שכיהן בעבר בעצמו בתפקידים בכירים בצים ונחשב מקורב לדניאלי, הוא זה שהזמין אותו לפגישה ולשמש כיועץ למשרד האוצר.

גורם שנכח בפגישה טען כי "לדניאלי יש ידע רב, ובתור מנכ"ל של אחת החברות המורכבות במשק, אפשר ללמוד ממנו לא מעט". מנגד, גורם אחר טען כי "העובדה שמנכ"ל של חברה עסקית נחשף לסוגיות הרגישות ביותר של חברת החשמל היא לא לעניין".

מנסים להתניע את הרפורמה

בימים אלה, נזכיר, מנסה הממשלה להתניע מחדש את הרפורמה בחברת החשמל ובמשק החשמל. כניסת יצרני החשמל הפרטיים שעד סוף 2016 יחזיקו בשליש מנתח ייצור החשמל במדינה, מאות העובדים המיותרים בחברת החשמל (על פי דוח מבקר המדינה מאוקטובר 2015 מדובר ב-2,500 עובדים מיותרים), הביקוש הנמוך משמעותית מהצפוי לחשמל, והירידה המתמשכת בתעריף החשמל מאז כניסת הגז הטבעי - כל אלה משפיעים דרמטית על תפקודה של חברת החשמל ועל כלל השחקנים במשק.

עד סוף החודש מחויבים מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, ומנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור, להציג בפני בית המשפט הארצי לעבודה את טיוטת הרפורמה שעליה הסכימו גם עם ההסתדרות ועם ועד העובדים. כפי שנחשף ב"גלובס", בעוד שהאוצר מעוניין להוציא בהדרגה את כל הייצור מהחברה, הוועד בינתיים מתנגד. מנכ"ל החברה עופר בלוך התריע גם הוא מפני הוצאת תחנות הכוח.