רשות המסים עיקלה כ-12 מיליון שקל מאוסקר רובינפלד

רובינפלד, אזרח שווייץ, נחשד שלא שילם מע"מ על מכירת מגרש בבית-שמש לשתי קבוצות רכישה ■ החשש של רשות המסים היה שלא ניתן יהיה לגבות את החוב לאחר מיצוי ההליכים, מאחר שרובינפלד לא נמצא בישראל

שופטת בית משפט השלום בירושלים, דורית פיינשטיין, הורתה היום (ד') על הטלת עיקולים של 12 מיליון שקל על איש העסקים השווייצרי אוסקר רובינפלד בשל חוב מע"מ.

החוב הוא על מכירת האופציות של רובינפלד לרכישת מקרקעין בבית-שמש לשתי קבוצות רכישה. רובינפלד לא דיווח למע"מ על מכירת הזכויות במשך כ-5 שנים ובכך חמק מתשלום מע"מ בסך של כ-11.7 מיליון שקל.

העיקול הוטל במעמד צד אחד מיד עם הוצאת דרישת שומה ממשרד מע"מ ירושלים, בשל חשש לאי-יכולת לגבות את החוב מרובינפלד, שהינו תושב חוץ, כאשר החוב יהפוך לחלוט.

במסגרת פעילות בענף הנדל"ן בכלל ובאזור ירושלים ובית-שמש בפרט, נערכה ביקורת מקיפה על-ידי מחלקת ביקורת חשבונות במשרד מע"מ ירושלים, באשר לדיווח על מכירת נכסים בסכומים גבוהים מאד באזור.

במהלך הביקורות ומהחומר שנאסף על-ידי מע"מ ירושלים עלה כי בינואר 2010 רכש רובינפלד אופציה לרכישת זכויות בעלות במקרקעין בבית-שמש מהאחים גולובנציץ, ובאוקטובר 2011 מכר את אותן אופציות לגורמים שלישיים. בכך הושבח סכום סיחור האופציות שלו ממחירן המקורי לכ-81 מיליון שקל.

רובינפלד לא דיווח על עסקה זו למע"מ וגם לא על העברת זכויות האופציה בחלק מהמגרשים - בשווי של כ-4 מיליון שקל נוספים - לילדיו, ללא תמורה.

כאמור, רובינפלד לא דיווח למע"מ על מכירת הזכויות במשך כ-5 שנים ובכך חמק מתשלום מע"מ בסך של כ-11.7 מיליון שקל. בשל ריבוי דרכוניו של רובינפלד, תושב שווייץ, מיעוט ביקוריו בארץ, כמו גם סיבות נוספות, היה חשש אמיתי כי הליכי ערעור על השומה יארכו זמן רב, כך שבבוא היום לא ייוותרו לו נכסים בארץ מהם ניתן לגבות את החוב.

התיק מטופל בידי עו"ד יעל נוה ועו"ד ליאנא חורי מהיחידה לפירוקים, כינוסים וגבייה קשה ברשות המסים.