ביטוח ישיר - הפרסומת הכי אהובה השבוע; בזק - עדיין הזכורה ביותר

גיאוקרטוגרפיה: למרות השקעה גבוהה ושימוש בפרזנטורים מבטיחים, הפרסומת של פוקס הגיעה למקום נמוך, ואילו הפרסומת לרנואר לא נכנסה לדירוג

קמפיין ביטוח ישיר/ הדמיה בית פוסט מונואבולו
קמפיין ביטוח ישיר/ הדמיה בית פוסט מונואבולו

איי.די.איי חברה לביטוח אמנם נאלצה בהוראת בית המשפט להוריד (לפחות באופן זמני) את הפרסומת שלה למותג 9 מיליון, בכיכובה של שני כהן, אבל בהיעדרה של כהן תופסת את המקום הראשון בדירוג הפרסומות האהובות פרסומת אחרת של החברה - פרסומת היונים של ביטוח ישיר.

הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי, שבה נראות היונים מבלות במיני ישראל, רושמת שיעורי אהדה הגבוהים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 24.5%.

הפרסומת לבזק, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, היא הפרסומת הזכורה ביותר השבוע. בפרסומת נראה גידי גוב מציג את האפליקציה של בזק ל-Wi-Fi חינם בכל מקום בעולם. היא רושמת שיעורי זכירה הנמוכים ב-40% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 8.9%.

פרזנטורים - בעיקר כאלה שנהנים מפרופיל תקשורתי גבוה - הם בדרך-כלל דרך קיצור כמעט בטוחה למיקום גבוה בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות, אך הפעם כושלים במשימה שני פרזנטורים "מפורסמים ונכונים". יהודה לוי ושלומית מלכה הם זוג בחיים ופרזנטורים של שני מותגי אופנה שעלו בתקופה האחרונה במסעות פרסום מושקעים.

פוקס עלתה בקמפיין חינני בכיכובה של מלכה, אולם למרות ההשקעה הכספית הגבוהה - הפרסומת היא המושקעת ביותר השבוע - הפרסומת התברגה רק במקום השמיני מבחינת האהדה. עם זאת, יש להביא בחשבון כי מדובר בפרסומת חדשה, העולה בתקופה פרסומית עמוסה במיוחד, כך שלא מן הנמנע כי בהמשך ישתפרו ביצועי הפרסומת במדדים. בקמפיין של משרד הפרסום גיתם BBDO, הושקעו על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום כ-1.4 מיליון דולר - פחות מאשר בקמפיין המושקע ביותר בשבוע שעבר, שרשם סך השקעה של 1.8 מיליון דולר במחירי מחירון.

לוי, לעומת זאת, מככב בפרסומת של מותג האופנה רנואר, שעולה עם סרטון מושקע ועמוס לעייפה ביחסי ציבור. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום אברהם, עוררה עניין תקשורתי רב לאור העובדה שלוי, המזוהה כשחקן, גם שר בפרסומת - אך הפרסומת לא הצליחה להיכנס לדירוג הזכורות והאהובות. גם במקרה הזה יש להניח כי הבעיה היא בעיתוי הפרסום. הוא אמנם נכון מבחינה שיווקית לקראת הפסח, אך בעייתי כי המסך העמוס בפרסומות מתחומי האופנה והקוסמטיקה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 596 לעומת 573 בשבוע הקודם. סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים גבוה במעט ממה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-49.4 מיליון דולר לעומת כ-48 מיליון דולר.

השקעה שבועית
 השקעה שבועית

אהובות וזכורות
 אהובות וזכורות