חשש מפיגועים וממהומות בהר הבית: אלפי שוטרים נפרסו בירושלים

במערכת הביטחון חוששים מפרובוקציה של גורמי ימין קיצוני בהר הבית, והוציאו צווי הרחקה לשני פעילי ימין בשל כוונתם להקריב את קורבן הפסח באתר ■ ביהודה ושומרון נפרסו כוחות צה"ל והוטל סגר כללי

שוטרים / צילום: תמר מצפי
שוטרים / צילום: תמר מצפי

אלפי שוטרים ייפרסו החל מהבוקר (ו') ברחבי הבירה, מתוך חשש למהומות באזור הר הבית והעיר העתיקה, כמו גם מאפשרות של פיגוע שיצא לפועל במהלך החג - תרחיש המגיע על רקע פיצוץ מטען החבלה השבוע באוטובוס קו 12 בסמוך לצומת פת. במשטרה שמים דגש על אזור העיר העתיקה, שעלול להיות מוקד מרכזי להפרות סדר ועל כן, תגברו את האזור בצורה מסיבית.

במקביל, גם בצה"ל נערכים בכוחות גדולים ברחבי יהודה ושומרון. כמדי פסח, הוטל אתמול סגר כללי על אזור הגדה המערבית ונסגרו המעברים לרצועת עזה עד למוצאי שבת.

במערכת הביטחון חוששים מפרובוקציה של גורמים יהודיים בהר הבית בזמן החג, ובעיקר במהלך היום כאשר מתנהלת במקום תפילת יום השישי. בצעד חריג הוציא אמש אלוף פיקוד העורף יואל סטריק צווי הרחקה מנהליים לשני פעילי הר הבית - רפאל מוריס ויאיר קהתי, האוסר עליהם להתקרב לבירה עד לסיום החג.

הצווים נמסרו לשניים בעקבות מידע על כוונתם לנסות ולהקריב את קורבן הפסח באזור הר הבית. מדי שנה מגיעים פעילי ימין קיצוני, ובהם נעם פדרמן, עם טלה בידם ומבקשים לקיים טקס של הקרבת קורבן. במשטרה ובמערכת הביטחון חוששים כי בימים מתוחים אלו הפרובוקציות עלולות להוביל למחאות אלימות.

"הם לא יצליחו להשתיק אותנו ולמנוע מאיתנו את זכותנו וחובנתנו להקריב קורבן פסח בהר הבית", אמר מוריס מתנועת "חוזרים להר". עו"ד איתמר בן גביר המייצג את השניים אמר כי "שוב השב"כ והמשטרה פועלים בצורה אנטי-דמוקרטית ולא מבינים שדווקא פעילות שכזאת מגבירה את הלהבות".