שיכון ובינוי מחליפה את קבלן ההקמה של תחנת הכוח באשלים

קרן נוי וקב' TSK הספרדית יחליפו את אבנגואה ■ אבנגואה תמשיך לשמש כקבלן משנה בפרוייקט אם כי בהיקף מוגבל ■ הקמת תחנת הכוח באשלים - פרוייקט בהיקף כספי של 4 מיליארד שקל

פרויקט של שיכון ובינוי / צילום: מצגת החברה
פרויקט של שיכון ובינוי / צילום: מצגת החברה

קרן נוי וקבוצת TSK יחליפו את אבנגואה בפרויקט הקמת תחנת הכוח באשלים. שיכון ובינוי תמשיך להחזיק ב-50% מהפרויקט, קרן נוי תחזיק 40% מהזכיין וקבוצת TSK תחזיק ב- 32.5% בקבלן ההקמה ואת יתרת ה- 10% בזכיין.

בהודעת שיכון ובינוי  לבורסה מצוין כי  TSK בעלת ניסיון רב בהקמה והפעלה של פרויקטי הנדסה ותשתית גדולים ועוסקת גם בהקמה של מתקני אנרגיה תרמו-סולאריים. לאחר ההחלפה תגדיל שיכון ובינוי את החזקתה בקבלן ההקמה של הפרויקט ל- 67.5%.


קרן נוי ו-TSK יקבלו על עצמן, כל אחת לפי חלקה היחסי, את כל הזכויות והמחויבויות של אבנגואה כבעלת מניות בזכיין, בקבלן ההקמה ובקבלן התפעול, בהתאם להסכמי הפרויקט (כולל הסכמי המימון של הפרויקט). אבנגואה תמשיך לפעול בפרויקט כקבלן משנה בהיקף מוגבל.

השלמתה של העסקה כפופה לקבלת אישור המדינה, אישור מממני החוב הבכיר של הפרויקט, אישור הרשות להגבלים עסקיים ואישור שר האנרגיה ורשות החשמל.


שיכון ובינוי מדגישה בהודעת הבורסה כי הפרויקט ימשיך להתקדם בהתאם ללוחות הזמנים המקוריים והקמתו צפויה להסתיים בשנת 2018, כמתוכנן.


הפרויקט ממומן באמצעות קונסורציום של בנקים זרים וישראלים, הכולל את Overseas Private Investment Corporation (OPIC) האמריקאי, European Investment Bank (EIB) האירופאי, בנק לאומי ובנק הפועלים.


תחנת הכוח באשלים מוקמת בהשקעה של כ-1.1 מיליארד דולר. המתקן יהיה בעל כושר ייצור כולל של כ- 110 מגוואט (מהגדולים בעולם מסוגו) והחשמל המיוצר בו יימכר במלואו לחברת החשמל בהסכם ל- 25 שנים מתחילת ההפעלה.


ייצור החשמל במתקן יבוצע בטכנולוגיה תרמו-סולארית, שעיקרה ריכוז של קרינת השמש לצורך הפקת אנרגיה תרמית (חום) והמרתה לחשמל. המתקן, המשלב את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם, כולל גם יכולת אגירת אנרגיה, ויפיק חשמל בצורה רציפה גם בתנאי מזג אויר משתנה, ואף בחלק משעות החשיכה.